{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
261 visninger | Oprettet:

Eftermontering af kombineret vandudskiller/benzin filter {{forumTopicSubject}}

Hej alle teknik nørder.
Jeg har kigget forum efter og syntes ikke jeg har fundet det svar jeg søger 😊
Hvis jeg vil eftermontere et kombineret benzin filter/vandudskiller, bør man så fjerne det originale in-line benzinfilter på motoren for at forhindre tryktab? Og kan det overhovedet fungere med et kombineret vandudskiller/benzin filter på en Mercury med karburatorer?
Det kombinerede benzin/vand filter har 10 micron i tolerance, det lyder i mine øre alt rigeligt til en karburator motor? 👍
Har nogen prøvet et lignende projekt før?

På forhånd tak 😊👍

Kommentarer på:  Eftermontering af kombineret vandudskiller/benzin filter
  • #1   30. aug Har gjort det med min diesel og skulle umiddelbart mene at det er sværere at trække igennem/holde tryk end benzin
    På filteret står der faktisk at det skal anvendes sammen med et andet....
    Har dette på

profilbillede
  • #2   30. aug Og så dette almindelige filter efter

profilbillede
  • #4   30. aug Du bør altid montere et vandudskiller filter hvis båden er med fast tank. Og det er lige meget om det er en benzin eller diesel maskine der ligger i. Med fast tank er der altid risiko for at der dannes kondens vand i tanken.
    Palby har et fint sæt. Mener varenummeret hedder 51.8080.
    Du kan med stor fordel montere det filter uden det giver dig problemer med benzingennemstrømningen. God ide herefter at skifte selve filteret hvert år. Filteret koster ikke mere end en 60-70 kr.

• #5   31. aug Hej Morten og Silas.
    Tusind tak for hjælpen smiley
    Jeg har nu bestilt et kombineret benzin/vandudskiller filter og jeg bibeholder det lille in-line benzinfilter på motoren.

• #6   1. sep Må nok sige at selvom jeg har en alm løs benzin plasttank, har jeg alligevel monteret et benzinfilter/vandudskiller, mest for at Skåne indsprøjtnings dyser/brændstof systemet. Dog er det kun en 60 hk, er jo nok en udmærket investering ift til vand i systemet smiley

Kommentér på:
Eftermontering af kombineret vandudskiller/benzin filter

x