{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  forskel på en 40hk og 55hk
  • #1   31. aug Har hørt at hvis du skal fordoble hastigheden på en båd, så skal man gange motor hk op med en faktor 4-5stykker. Men der er jo en del andre faktore som bådmodel og type, vægt og propel. Ja man kan blive helt nørded på det område hvis man har lyst.
    Men nu syntes jeg ikke den sejler særlig stærkt med din 40hk lad os tage dit eksempel og antage at du kan nøjes med en faktor 3 (120hk) for at nå de 44knob. dvs. du bruger 80 hk på yderligere 22knob. Som giver 22/80=0,275 knob pr hk.
    Du tilføjer dit set up 15 hk som så giver ca 15x0,275 = 4,125knob. Og du skulle derfor kunne opnå 26-27knob. Men det afhænger af rigtig mange faktorer, har den nuværende alle heste stadig væk og det samme for den anden motor (antager at det er brugt udstyr der tales om)

• #2   1. sep Du skriver at du har skiftet motor, så er det vel bare ud på vandet og prøve det af,,,,,, tænker jeg,,,,,

• #3   1. sep jeg har haft en 14 eller 15 fod gammel selco med en 40 hk 2 takts Yamaha 3 cyllindret og den gik 33 knop så hvis din kun går 22 så er det den forkerte propel du har på

• #4   1. sep Hvad vejer din selco

• #5   7. sep forskellen på 40 og 55 hk kommer helt an på hvilket fabrikat det er og hvordan dit setup er lavet det sidste er MEGET vigtigt hvis det er fart du skal opnå

Kommentér på:
forskel på en 40hk og 55hk

x