{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.940 visninger | Oprettet:

mick R
mick R
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 10

Mit styretøj sidder fast??? {{forumTopicSubject}}

Hej. Da jeg gik og gjorde min ørnvik 450 klar til sæsonen fandt jeg ud af at jeg ikke kan dreje rattet, det sidder uhjælpeligt fast?? Det er kabel styretøj. Og jeg har åbenbart drejet motoren helt til venstre da jeg satte den i vinters hvilket nok var en fejl. Er der nogen der har prøvet det før eller har en ide til hvordan jeg får fikset det??
På forhånd tak.
Mvh Mick

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• lampeudtag virker ikke + lampemontering 1.000 kr.
  • Rengøring af lejlighed. Ca 150 kvm. Der skal støves af. Støvsuges. Vaskes gulv. Ryddes op. 2 toiletter og et køkken. 625 kr.
  • Bygge indendørs gibsvægge 8.000 kr.
  • Vores overdækning på terrassen er utæt... 2.000 kr.
  • Samle børneseng og børnereol 205 kr.
  • Bøgehæk,voldsomt. 2.750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mit styretøj sidder fast???
  • #1   3. apr 2015 hvis det er teleflex kan det muligvis bankes løst der sidder rust i røret

• mick R
    mick R Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 10
    #2   3. apr 2015 Jeg ved ikke om det er teleflex. Det er ligesom en stang der går ud på hver side af motoren når man drejer den. Hvor skulle rusten sidde?

• #3   3. apr 2015 Du kan også prøve at varme kablet med en varmeblæser hvis den står koldt,gammelt fedt kan blive ret stift når der er koldt!!

• palle j
    palle j Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 135
    #4   3. apr 2015 Pil kablet af motoren og bank med en hammer mens der er en der drejer rattet....(små slag)......Det kan også være motoren der trænger til lidt smørelse i ophænget....:-)

• #5   4. apr 2015 Opret din båd med gode billeder - så er det lettere at hjælpe dig med svar på dine spørgsmål.

• #6   4. apr 2015 Hvis det er teleflex kan du løsne den store møtrik som sidder for enden af kablet & skrue kablet løs hvor den er monteret på motoren, så kan du dreje/vride kablet løs ( nok lidt i hver retning ind til den giver sig.

Når den har givet sig så skal der smøres med vandfast fedt.

Håber det kan hjælpe dig.

Hilsen Søren.

• #7   4. apr 2015 smider lige et foto, den af messing skal bare løsnes , den der sider på motor skal helt af og den kan du dreje på så det går løs.

profilbillede
  • #8   4. apr 2015 Man skal være lidt hård for at få det løst!!
    Brug ikke fedt til at smører det igen!

• #10   5. apr 2015 Hvis man læser manualen, så står der WD-40.

• #12   5. apr 2015 Siger bare hvad teleflex skriver...
    De understreger ingen fedt!

• #14   9. apr 2015 jeg havde problemet sidste år... teleflex sad uhjælpeligt fast på min 30 hk johnson... og som én skriver så skal der gåes hårdt til den... jeg skruede den store møtrik af/løs og afmonterede styrestang til motor. satte en rst. st boldt i hullet og slog med en MEGET stor hammer... og vi taler em bevægelse 1 mm af gangen... da stangen var slået ind i røret på motor, tog jeg en rst. st stang med samme (lidt mindre) diameter og slog på denne... og tro mig det sad pi... fast, men den kom ud. Sleb med smergellærred og gav det WD 40, og det får den nu får og efter sæson... ingen problemer mere... men jeg troede ALDRIG jeg fik den slået ud.

• Gin
    Gin Tilmeldt:
    sep 2016

Svar: 1
    #15   28. apr 2018 Jeg har en Ørnvik / Quicksilver 450, som lige har haft samme problem. Glem dog hammer og andet. WD40 fjerner eventuel rust, Bremserens eller karburator rens kan fjerne skidt inde fra tilt tube røret. Bedste løsning for mig var fjern skure fra motor beslaget til selve styrestangen (steering link rod.) den ende der buer ned. Tag en rørtang med stof for at beskytte stangen og drej op / ned (ikke banke ind), smør med wd40 og tilsidst vil den gå løs. Problemet med hammer er at du banker snavs længere ind og gør det dårligere. Rengør og smør de to stænger med Fedt 2-4-C Vandfast med teflon. (2-4-C Marine with teflon 92-825407A12) - Hvis du skruer ende bolte løs skal de spændes 6,4mm (1/4in) fra enden (trukket helt ind i hus.) Rens af tube skal kun ske når kablet og arm er trukket helt ind. (Bagbord). Når renset og du drejer styrbord kommer armen ud og tør den af hvis sort. Frem og tilbage flere gange og der kommer skidt med ud.. bliv ved til olie/smørelsen er ren. (Frit oversat fra service manual af Mercury 50/Mariner 4 stroke.)

Kommentér på:
Mit styretøj sidder fast???

Annonce