{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
875 visninger | Oprettet:

Trim/tilt {{forumTopicSubject}}

Hej...
Jeg har anskaffet mig en Draco 2000 med en 85 HK udenbords........ uden nogen form for elløft eller trim.
Er monteret med en gul støddæmper inde ved motorbeslag.....
Wire til at låse op for tilt mangler
Den er eddermame tung at vippe.
Kan man virkelig ikke få noget el/hydraulik som koster under 5000-10000,-kr
Den behøver ikke at kunne plane med det dyre tilt/trim sæt
Har kigget efter brugt....... men ser umuligt ud


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Trim/tilt
  • #1   9. nov 2020 Hej Jesper. Udover jeg ikke forstår din bemærkning om wiren, så skal du lige have denne her kommentar med på vejen. Nogle "støddæmpere" er jo lavet til at lette løftet af tunge ting, hvis din motor vejer over 100 kg, tager den måske de 100 kg og du skal kun løfte resten. Man ser det på tunge luger etc. På engelsk hedder det gas spring, jeg ved ikke hvad man søger på på dansk, men den engelske udgave giver også hit hos biltema.
    Lyder som om gassen kan være gået af ballonen, eller din støddæmper, og det du leder efter er en ny, og altså ikke nødvendigvis el trim.
    VH


  • #2   10. nov 2020 Min gamle motor havde tilt hjælpe på.. ved ikke hvad det rigtigt hedder men jeg ku vippe et håndtag og så var motoren meget let at løfte op og den faldt selv langsomt ned når jeg vippet håndtaget.. så måske din motor også har det..

  • #3   12. nov 2020 Hmmmmm...... det er så anden båd du har hentet, på samme måde som du hentede din gamle selco, hvor motor ( som på denne ) heller ikke havde sejlet med den....
    Nu er det at jeg begynder at tænke ! ! ! hvis du har lavet det nummer EN gang før smiley og nu anden gang, tror du ikke du skal tage en båd kyndig med næste gang .... det kan jo blive en dyr hobby hvis det er det mønster du følger smiley
    Det er kun en hjælp til selv hjælp at få en kyndig til at tjekke det du vil købe ! ! !
    Men ring til en der har ophugger motorer og hør om de ikke har en gas dæmper til en evinrude 85 på lager........
    Til næste gang ......... så giv lidt info om hvad det er for en motor, så vil folk ikke skulle rode rundt i din profil for at finde de oplysninger ( eller som her billeder af motor )
    gør det letter at få hjælp, ved selv at give lidt oplysninger smiley


Kommentér på:
Trim/tilt

Annonce