{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.652 visninger | Oprettet:

revet gammelt gulvtæppe af, hvad skal der nu ske inden nyt monteres {{forumTopicSubject}}

Hej bg
Jeg er ved en større modernisering af min båd, da det gamle interiør var slidt. Fik afmonteret sæderne og kunne så rive gulv tæppet af og hvilken fanatisk overraskelse det ikke gav. Det ser ud til at bund pladen har været skiftet før og ikke er blevet behandlet med noget. Samtidig kan jeg se at gulvtæppet har været direkte limet på glasfiberen uden nogen behandlin. Vil høre jer om følgende guldpladen hvordan skal den behandles, skal der ny i også behandles med glasfiber på begge sider? siderne hvor der skal lægges nyt gulvtæppe skal de behandles inden der ligges gulvtæppe, så de beskyttet mod vand? kan i give andre gode råd?

Lidt info det er en gammel båd fra 1988 og der sidder en 200 hk på deden.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  revet gammelt gulvtæppe af, hvad skal der nu ske inden nyt monteres
  • #1   12. apr 2015 Hvis træet ikke er blevet dårligt af fugten så skal det lukkes helt til med et par lag glasfiber og giv det hele et tykt lag topcoat.. Løb det over med en rystepudser eller lignende først så du får fjernet det gamle lim osv. Sørg for det er helt tørt inden du går i gang og læg så et marinetæppe på. Det der ligner bare et alm gulvtæppe.

  • #2   12. apr 2015 Jeg vil ikke bruge glasfiber, jeg vil male hele bunden med 2 komponent epoxy . Det er et udmærket vandtættet lag , nemt sikkeret. Derefter tæppe lim og tæppe.

  • #3   12. apr 2015 Det skal lukkes med glasfiber og topcoat for at holde ordentligt. Man kan ikke gøre råt træ ordentligt vandbestandigt med nogen former for maling heller ik epoxy maling hvis det skal holde ordentligt. Det vil være udsat for masser af fugt og vand. Desuden er det ikke bare lige at skifte så lav det nu med glasfiber. smiley

  • #4   12. apr 2015 @micheal

    Nu ved jeg ikke hvorfor du påstar at man kan ikke gør træ ordenligt vandbestændig med epoxy men det kan godt være at du har udført mere tests end dem der laver produktet.
    Marine epoxy er 100% vandtætte, kan bruges på træ uden problemer, lukker det træt inde og bliver desuden vanbestændig.
    Læse mere her:
    http://www.hfmarine.dk/368/west-system-epoxy

    Og se hvordan her : (link fjernet)


  • #5   12. apr 2015 Jammen Kenneth fred være med det hvis du tror på alt hvad producenterne skriver.. smiley Jeg fortæller blot hvordan man laver det så det holder så må TS jo tro hvad han vil eller dig for den sags skyld. Det var egentlig bare for det fik optimal styrke og vandbestandighed.

  • #6   13. apr 2015 Tak for svarene, min bekymring er at hvis pladen ikke r beskyttet i toppen hvordan, så må den heller ikke være det i bunde, hvor der altid vil ligge en smule da vil samle sig dernede og gøre pladen våd. Så Tænker jeg den har endnu svære ved at tørre?

  • #7   13. apr 2015 Ja den er sikkert ubeskyttet ... Det ser ud som om det er gået stærkt med at lægge den i. Normalt giver man også pladen et lag glasfiber og gelcoat på undersiden. Du kan ikke gøre så meget andet end gør som jeg skrev før og så sætte en indspektionsluge i så det kan ånde og tørre. Du kan evt rulle pladen over med noget polyester fortyndet med styren først så den suger godt. Det vil trække godt ned igennem .. smiley

  • #8   16. apr 2015 Gør som Michael skriver, du gør kun dig selv en tjeneste ved at smide et par lag Glasfiber på smiley

Kommentér på:
revet gammelt gulvtæppe af, hvad skal der nu ske inden nyt monteres

Annonce