2.161 visninger
|
Oprettet:
Udsyring/afkalkning af gastætte toiletslanger fra holdingtank. {{forumTopicSubject}}
Toiletslanger til og fra holdingtank er nu 21 år gamle.
Hvordan udrenser man slangerne for kalk aflejringer og andet "skieværk" som uværeligt, gennem tiden, vil aflejre sig i slangerne.
Jeg tænker at udsyring vil være en rigtig dårlig ide da slangerne er lavet af gummi.
Slangerne er lange og går gennem flere rum i skibet, så et tidligere forslag om at tage slangerne ud på bådbroen og slå op og ned tror jeg ikke på
Anvendelse af eddikesyre , citronsyre,
Forslag eller dyrekøbte erfaringer ?
Vh. S/Y Rivertøsen
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 90 Emner: 75 Svar: 1.188
Så kontakt et værksted og hør hvad de gør og evt hvad det vil koste = det RIGTIGE produkt vil blive anvendt ( ingen hjemme fusker der mener deres opskrift er 100% fejlfri og ikke har skadet deres slanger i årevis ( endnu ! ! ! ) ) plus du skal nok bruge noget der ikke er dårligt for naturen ( i disse tider )
Hvis et firma kan lave det for et rimeligt beløb, så tjekker de nok også om dine slanger kan klare en grundig rengøring ( uden at de bliver utætte bagefter, det er set/læst før at der kommer utæthedder ved rensning, da det kun bliver holdt tæt af det skidt der ER i slangen ) .......
Ellers har jeg INGEN ide om hvad der skal bruges ... så du kan nok ikke bruge dette indlæg til så meget, udover at du kan komme igennem din rensning uden for meget besvær for dig selv efterfølgende = det er vel også værd at tænke på ...
mar 2017
Følger: 11 Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 1
Vh.
Kim
maj 2005
Følger: 5 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 47
Hvis ja, så forsvinder det ikke ved at desinficere slangerne, for det kommer bare tilbage lige så hurtigt, som tegn på at gummi slangerne er ved være nedbrudte efter mere end 20 år.
I så fald er der kun een vej, nemlig at skifte dem, hvor kedeligt det end måtte lyde.
Husk, intet plastmateriale er 100% tæt. Vand vil altid diffundere igennem med tiden (og dermed dunst hvis det er det, der dit problem)
Udsyring/afkalkning af gastætte toiletslanger fra holdingtank.