Montere bundprop {{forumTopicSubject}}
Hej alle,
nu er jeg lidt træt af at tømme regnvand i min båd. Selv med en kaleche kommer der vand i bunden. Og nej det er ikke vand som kommer oppefra; efter sejlads er der ingen vand, men når den har stået på traileren i nogle uger, er der mindst 10 liter vand jeg skal tømme!
Nå men jeg har fået fat i en bundprop af messing, som har en indre diameter på 23 mm. Så spørgsmålet er hvordan jeg monterer denne? Jeg tænker en 23 mm træbor (båden er af glasfiber) og så bore så langt nede og så langt tilbage på båden som muligt?
De tre skruer som skal holde proppen på plads skal men vel forbore til? Jeg vil også give det en masse sikaflex til sidst i alle hullerne.
maj 2006
Følger: 61 Følgere: 101 Både: 5 Emner: 14 Svar: 1.472
jul 2010
Følger: 6 Følgere: 11 Både: 2 Emner: 28 Svar: 240
til en trailerbåd ville jeg nok hellere vælge en bundprop med fingerskrue - den type du har vist et billede af har jeg på min "havne"båd og den har jeg altså måtte købe ny af, to gange, fordi jeg nemt får spændt den lidt for hårdt og så ryger kærven når den skal løsnes igen. på mine trailerbåde har jeg monteret typen med fingerskrue og det har ikke givet nogen problemer.
okt 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Både: 3 Emner: 1 Svar: 17
jul 2010
Følger: 6 Følgere: 11 Både: 2 Emner: 28 Svar: 240
Husk at når du har boret et x mm hul så skal der indsættes et rør med den ønskede hul diameter som så glasses (og/eller sikaflex'es for den dovne) fast - ellers risikerer du lynhurtigt en rådden hæk der er fuldstændigt gennemvåd.
Montere bundprop