{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  På haw
  • #1   11. feb Du kan godt sejle ud med kun ekkolod og kompas .
    Men en gps eller søkortsplotter ville være en god ting og have .
    Både sikkerheds mæssigt og det gør det nemmere og finde de gode fiskepladser igen

• #2   11. feb Hej Kasper
    En god ting at have er et søkort på telefonen eller en tablet (f.eks. navionics) og et USB udtag så du kan lade telefonen, så kan man altid finde hjem også når det bliver tåget. Nøjagtigheden er ganske god og søkortene er lige så detaljeret som rigtige søkort, hvis ikke næsten bedre.
    Hilsen Rasmus.

• #3   11. feb Hej Kasper og Rasmus

Telefonen er helt fin når der er signal , men i MIN verden er den en back up, og ikke noget jeg vil sejle langt ud på .
    Men måske er det bare fordi jeg sejler længere ud end der er signal til tlf , jeg ikke ser den som en alene muglighed

• #4   12. feb Hej Nicolai
    Desværre kan jeg ikke udtale mig om Android telefoner, men har af flere omgange afprøvet med iphone 5s og 10s. Hvor jeg har sammen lignet mit navionics med det kortplotter system vi har på den færge jeg sejler på, sammen ligningerne er sket ude på åbent vand i Østersøen langt fra mobildækning og internet (også det på skibet). Forskellen har ligget på en til to i 6 række hvad angår længde og brede grader, og farten har været inde for 0,1 kb. Hvad angår kort er der ikke nogen forskel vi kunne finde når vi stod og sammen lignede, den eneste forskel er nogle aplicationer/ navigations redskaber som ikke findes i navionics. Jeg personligt stoler 100% på lokationen som telefonen oplyser, har afprøvet det yderligere med position af nogle store sen der ligger under vand. Så sålænge jeg har strøm på min teflon er jeg godt tilfreds, men det er altid godt at have et rigtigt kort i baghånden.
    Hilsen Rasmus

• #5   12. feb Tænker jeg skal have noget fastmonteret på båden, og telefonen som backup, vil hellere gå med livrem og seler end at være langt fra land, og så evt tabe telefonen i vandet smiley

Kommentér på:
På haw

x