{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.335 visninger | Oprettet:

michael S
michael S
Tilmeldt:
16. jun 2014
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 2

Dør kort varigt ved fuld gas?? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg er den glade ejer af en sundowner 225 fra ca 1986.... Jeg har et problem med at starte min motor fra kold... Skal pumpe med gas håndtaget inden start... Plus den dør ved hurtig fuld gas i et kort sekund og så tager dem gas??? Motor mercruser 5,7l V8 karburator????


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Dør kort varigt ved fuld gas??
  • #1   6. maj 2015 Det er normalt at du skal pump handtaget lidt for start med karburator hvis den er kolde.

    Den anden problem lyder som en automatisk choker problem.


  • #2   6. maj 2015 Hej Michael,
    Det lyder egentligt meget normalt alt sammen (for en motor med karburator) min opfører sig på samme måde. måske en grundig rens og justering af karburator kan hjælpe men helt fjerne de to ting gør det næppe. Problemet er at med karburator, i modsætning til indsprøjtning, er der ikke nogen "tilbagemelding" til karburatoren fra selve forbrændingen. derfor "ved" den ikke om den gør sit job korrekt. den skyder bare den mængde benzin/luft afsted den nu engang er indstillet til - og håber det bedste, uden hensyntagen til temp, lufttryk, og fugtighed.
    d.v.s. når du smider håndtaget i dørken så sprøjter karburatoren et par stråler ren benzin direkte ned i indsugningen (for at give motoren noget at leve af under den pludselige ændring af luftstrømmen) og det kan være et "problem" fordi mængden er den samme lige meget hvordan de ydre forhold er, det betyder at mængden af accelerations benzin sjældent er 100% korrekt og motoren derfor "kløjes" i det indtil det overskydende benzin eller luft er forbrændt.

    det er en forholdsvis simpel måde at forklare det på, desværre kan jeg se at det lød bedre inden i mit hovede end på skrift smiley håber det giver mening alligevel.

    mht at pumpe inden start så var det også rimeligt normalt i gamle dage hvor bilerne havde karburator, at speederen lige skulle ha et tramp eller to inden start smiley

    alt det kommer man uden om med indsprøjtnings motorer - der får indsprøjtnings systemet hele tiden feedback fra motoren om hvordan forbrændingen går og justerer konstant hvor meget benzin og luft der er i blandingen, dermed er den mere effektiv, renere, går længere på literen, starter nemmere og er alt i alt karburatoren overlegen.

    MEN bare for at det ikke skulle drukne i al min tekst så er der INGEN tvivl om at en korrekt indstillet og ren karburator vil hjælpe på symptomerne. smiley


  • #3   6. maj 2015 Helt normalt at der skal pumpes på gashåndtaget, for at starte motoren i kold tilstand.

    Det andet problem kunne være forårsaget af en fejl justeret karburator eller at den skal "pakkes om" og samtidig justeres.


  • michael S
    michael S Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 2
    #4   6. maj 2015 Tusinde tak alle sammen for jeres svar..

Kommentér på:
Dør kort varigt ved fuld gas??

Annonce