{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
923 visninger | Oprettet:

Laarseeraq O
Laarseeraq O
Tilmeldt:
30. mar 2021
Emner: 1 Svar: 1

Dashboard glasfiber {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har lavet form til vores dashboard til vores Falcon 26. Den skal så være i glasfiber. Men jeg har nul experience i glasfiber arbejde.
Har I tips og tricks? Hvad er trin 1


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Dashboard glasfiber
  • Laarseeraq O
    Laarseeraq O Tilmeldt:
    mar 2021

    Emner: 1 Svar: 1
    #3   30. mar 2021 Hej

    Tak for svaret! Den form jeg har lavet er af masonite plade og gaffa tape. Så jeg ligger ud med polyester.
    Den skal enten være sort eller navy blue, skal jeg gå efter gelcoat eller en almindelig spray maling så den bliver shiny?


  • #6   9. apr 2021 Jeg er igang med præcis samme projekt smiley
    Mine erfaringer:
    Køb dit glasfiber grej i Biltema.
    Læg deres 225 gr/m2 strimler over kanter da disse er meget bløde, de tykkere måtter rejser sig igen.
    Køb hellere deres 300 gr/m2 måtter og lav flere lag. Husk overlap!
    300 gr/m2 måtter giver ca.0,7mm færdigt lag, ergo skal du have en 6-7 lag på et instrumentbord.
    Få fat i en brev vægt der kan måle 0,1 gram. Polyester og hærder skal blandes MEGET præcist op.
    El værktøj til at slibe med! Korn 60-80 sliberondeller er gode.
    Du skal til gengæld IKKE købe Biltemas fine polyester spartle til det afsluttende lag, da den er helt hvid er det er umuligt at se små huller og fordybninger i en hvid overflade.
    Jem&Fix sælger en 2kg polyesterspartel til 79 kr, den er vildt god at arbejde med og slibe i + den er ret mørke gul i farcen.
    De sorte korn 100 slibesvampe fra Jem&Fix er genialt til at slibe polyesteren.
    Som afsluttende lag gav jeg det et par lag sprøjtespartle og pudsede det ned. Det giver lige de sidste 5% 👍

    Jeg maler med alkyd maling fra Biltema da den løber sammen og bliver stenhård og spejlblank.
    Desuden kan den vådslibes til sidst for at bliver super fin, spraymaling bliver alt for tyndt.


  • #7   10. apr 2021 @Martin T. Må vi ikke se dit projekt? God forklaring.
    #1: jeg kan ikke helt gennemskue om du taler om et formstøbt instrumentbord... Hvis det derimod er lige, kan du overveje at "skinne" det, ved at læggen carbonfiber omkring en krydsfinerplade og påføre 6-8 klar epoxy og herefter slibe til højglans. Jeg har gjort det på mit lige/vandrette instrumentbræt, og det blev ok. Kan desværre ikke vise det, da båden fortsat er til opbevaring. Overvej det.



Kommentér på:
Dashboard glasfiber

Annonce