{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.123 visninger | Oprettet:

Glasfiberarbejde {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg skal til at kigge lidt på bunden af min 12 fods speedbåd når temperaturen bliver lidt bedre.

Det der skal laves er:
-udbedringer af småskader i bunden, (en lille revne i glasfiberen 1-2 cm x 0,1 cm samt diverse småskrammer)
- maling af bunden, idet båden skal ligge i havn sommeren over, har pt. kun en eller anden form for lak den engang har fået hos en autolakerer.

Nu er mit spørgsmål så:
Skal jeg bruge glasfiberspartel eller evt. expoy spartel? har overvejet epoxyspartel idet skaden ligger under vandlinien.
I den jungle af primer og bundmalinger man kan finde i den lille søstærke synes jeg jeg farer lidt vild.
Hvad kan anbefales? Havde overvejet at slibe bunden efter endt reperation og herefter give den en primer og derefter en eller anden form for bundmaling eller er der nemmere alternativer?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Glasfiberarbejde
  • #1   4. mar 2007 du skal slibe det ned og ligge glasfibermåtte i... du laver 3 lag et på fx 5cm bredde det næst hvor du overlapper siderne med 5 cm i hver side og det 3 hvor du igen overlapper med 5 cm.... og jo det giver et stykke på ca 25 cm du skal slibe...

    det er hvis du siger det er en revne...

    er det en ridse= ikke voldsom dyb kan du købe noget glasfiberpulver(kan ikke huske hvad det hedder) som man blander med polyester og spartler med, det bliver lige så hårdt som glasfiber og arbejder ikke i forhold til båden som alm spartel gør


  • #2   4. mar 2007 jeg synes det lyder som det jeg vil kalde ridse med den størrelse du nævner....

    der er kun en bundmaling fra hempel der dur til speedbåde og den hedder "hardracing extra" og du skal jo bruge noget primer først. spørg hvor du køber det


Kommentér på:
Glasfiberarbejde

Annonce