Smart craft benzinmåler {{forumTopicSubject}}
Min benzin måler er lige pludselig gået død. Jeg tankede den næsten helt fuldt, hvilket den viste i 3 minutter. Herefter viste den tom. Båden er en Askeladden 605 med Mercury Smart Craft. Trimmåleren er sløjfet videre fra benzinmåler, og den virker??
Er der nogen, som har et godt råd
Mvh Claus
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 90 Emner: 75 Svar: 1.188
feb 2015
Følger: 1 Både: 1 Emner: 4 Svar: 17
jun 2004
Følgere: 1 Svar: 59
jun 2004
feb 2015
jun 2004
Askeladden plejer at bruge Wema målere, men du skal være opmærksom på at der er forskel på europæisk og amerikansk standard, de måler omvendt af hinanden og med forskellige Ohm værdier.
Min Smart Craft version måler amerikansk standard og det kan ikke ændres, måske du har andre muligheder hvis din version er nyere.
Normalt kan Smart Craft læse det analoge signal direkte.
Jeg går ud fra du har fuel/oil/paddlewheel kablet installeret i forvejen.
Hvis du skal ud og købe en ny tankmåler behøver det ikke være en som er specielt dæmpet, Smart Craft er så smart at det selv dæmper signalet, så nålen på uret ikke svinger op og ned hele tiden.
Jeg købte en af nedenstående med amerikansk standard, dog på Ebay, da den amerikanske udgave af en eller anden uforklarlig grund koster det dobbelte ???
http://marinelageret.dk/alt-i-elektronik-1076/elektronik-instrumenter-vhf-mm-171/motor-instrumenter-300/tilbehoer-til-instrumenter-302/sensor-for-braendstof-og-vand-amerikansk-std-12228.html
http://marinelageret.dk/alt-i-elektronik-1076/elektronik-instrumenter-vhf-mm-171/motor-instrumenter-300/tilbehoer-til-instrumenter-302/sensor-for-braendstof-og-vand-europaeisk-std-3533.html
feb 2015
Jeg har lige forespurgt WEMA, hvilken jeg skal bestille, da jeg ikke kan finde min på deres hjemmeside.
feb 2015
jun 2004
Jeg prøver lige at se om jeg kan finde min gamle ebay handel. Så kan du se hvilken du skal købe.
den wema der sad i min var med dæmper rør udenpå svømmeren, den kunne jeg heller ikke finde, og det er som sagt heller ikke nødvendigt.
Da båden blev bygget blev der ikke brugt en speciel tankmåler til Mercury instrumenter, men til de analoge ure fra Faria, derfor er der brugt en med dæmper rør.
feb 2015
Anyhow fandt ud af føleren er en s5 på 225 mm i amerikaner model, hvis den går i stykker senere
Tak for hjælpen mvh Claus
jun 2004
Smart craft benzinmåler