{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
466 visninger | Oprettet:

Suzuki df50 throttle positions sensor {{forumTopicSubject}}

Hejsa, jeg har søgt nettet tyndt, men kan ikke finde oplysninger om hvor mange % throttle positions sensor på en DF50A skal åbne.

Når jeg giver fuld gas er gasspjældet parallel med indsugningen, men throttle positions sensor står i computeren kun på 78%, skal den ikke være på 100% ? det er vel den der giver computeren besked om hvor meget benzin der skal sendes til indsprøjtnings dysserne ?

Nogen der kan finde disse oplysninger, eller selv har en DF50A og en computer så de kan måle det ?

Jeg har haft ringet til et par forhandler, men de ved det ikke, og kan kun tilbyde at jeg kommer på værkstedet med motoren og så kan de se på den...


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Suzuki df50 throttle positions sensor
  • #1   23. maj 2021 kender ikke den specifikke motor. Normalt nulstiller man TPS i ECU så man har mellem 0 og 100%

  • #2   23. maj 2021 Som en slags cowboy hack kan man nogen gange dreje selve TPS'en en smule.

  • #3   23. maj 2021 Hvis jeg drejer sensoren den meget lille smule den kan give, så går den for højt i tomgang.
    Men jeg ved som sagt ikke hvor mange % den skal "åbne" , spjældet i indsugnings huset, åbner helt op, går ud fra at TPS opgave er at fortælle computeren hvor meget spjældet er åben og hvor meget benzin den skal give..


  • #4   24. maj 2021 Jeg har ikke en df50, men du kan altid måle spændingen på fedbacksignalet på TPS'en. 100% burde svare til 5,0V. Du kan foretage målingen med en tynd nål (gennem isoleringen) mellem een af de tre ben på TPS'en og så til stel. Prøv evt en efter en, hvis du ikke ved hvilken. Du ved når du har fat i den rigtige, når spændingen varierer med spjældåbningen.
    Jeg kender ikke suzuki, men på en evinrude er modstanden 7,0 kohm ved lukket spjæld og 2,32 kohm ved fuld åben. Du kan sandsynligvis ikke bruge dette tal til noget andet end at sammenligne dem men hvis du måler modstand, SKAL du koble TPSfra ledningsnettet når du gør det.
    Det er også muligt du kan måle feedback signalet direkte i din software.
    Hvorfor er du optaget af at %'en ikke er 100? Kører motoren dårligt?


  • #5   24. maj 2021 Motoren køre super godt, det er ren nysgerrighed der driver mig.


  • #6   24. maj 2021 Jamen, så håber jeg du har fået stillet din nysgerrighed - deres mange sensorer på en moderne bådmotor;)

  • #7   25. maj 2021 Så har jeg bidt i det sure æble og købt en original værksteds håndbog.

    Spænding ved WOT 3.81V (Data Ca. 3.80V)
    Spænding ved FCT 0.66V (Data Ca. 0.70V)

    Så jeg tænker ikke at det kan stå mere præcis, håndbogen nævner ikke noget om åbnings %, det må være noget SDS har tilført, spændingen står nemlig lige neden under, hvilket jeg aldrig har lagt mærke til... så må hellere komme en tur forbi Louis Nielsen.

    Mange tak for alle input, min nysgerrighed er blevet styret og jeg kan sove roligt igen...


Kommentér på:
Suzuki df50 throttle positions sensor

Annonce