{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.308 visninger | Oprettet:

Andreas N
Andreas N
Tilmeldt:
19. jan 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

3.0 Mercruiser - Mangel på strøm {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Min 3.0 mercruiser fra 1997 har problemer med strømmen.
Ud af ingenting forsvinder alt strøm fra båden totalt, også selv om batteriet 2 sekunder før havde 12volt på voltmeteret, og båden lader 13.5/14 volt med motoren tændt. Sidst rystede vi ved et tilfælde batteriet og vupti, så var der strøm på igen. Hvad kan det være? vi har checket + / - og stelforbindelsen, det sidder stramt, og som det skal..

Er det bare et nyt batteri?

I samme forbindelse vil jeg gerne høre, temperaturen på motoren falder og stiger enormt meget i følge temperaturmåleren. Den har lige været igennem impeller service ved mekaniker, med nyt impellerkit.
Når temperaturen stiger, og man slipper gassen og så sætter gas på igen falder temperaturen drastisk. som om trykket på impelleren kommer tilbage. Har jeg ret eller hvad kan det være?

Mvh


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  3.0 Mercruiser - Mangel på strøm
  • #1   30. maj 2015 Lyder meget som en dårlig forbindelse.

  • #2   30. maj 2015 Lyder som en dårlig stelforbindelse fra batteri til motor.

    Træk et nyt stelkabel i 50kvadrat fra batteri til motor.

    Kontroller motorstikket som går op til instrumentbordet.


  • #3   30. maj 2015 Hvis spændingen målt direkte på batteriet er ustabilt på den måde du beskriver, så ville jeg ikke tøve med at købe et nyt batteri. Det er en lille udgift i forhold til risikoen for at ligge ide i midten af ingenting og så pludselig ikke have strøm.
    Hvis det er målt på et instrument i båden, så kan det sagtens bare være en løs forbindelse som Rolf skriver.

    Mht. temperaturen der kører op og ned - det kan måske være luft i kølesystemet?


  • flemming p
    flemming p Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Både: 1 Svar: 15
    #4   30. maj 2015 jeg er fuldstændig enig med rolf og jannik .men hvis du er usikker på batteriet så få lavet en belastnings prøve på det så vil det hurtigt vise sig om det er dårligt

  • Andreas N
    Andreas N Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #5   30. maj 2015 Vi køber et nyt batteri uanset, da som nævnt er en ret lille udgift og da alderen på det gamle er ukendt, så er det den bedste ide. Kan stelforbindelden testes? Selve ledningen sidder fast i begge ender og lader til at være uden skader..

    Motoren har grundet sin alder lidt smørings olie på alle dele og lidt over det hele, kan det være det som laver rod i forbindelsen? Skal den have en god rensning eller er det i sidste ende mere til skade end gavn?

    Hvordan kan luft i kølesystemet gøre at måleren flyver fra 110 grader F til 220 og så ned igen når gassen slippes og gives igen?

    Tak for hjælpen smiley


  • flemming p
    flemming p Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Både: 1 Svar: 15
    #6   30. maj 2015 hvis jeg var dig ville jeg rense stelforbindelserne hvor de er skruet på blokken og på batteriet og give det noget rust beskyttelse med hensyn til dit kølevand så er det ikke meningen det er luft i kølesystemet .det der sker er du varmer luften op så det giver nogle store udslag ,så nul luft i kølesystemet ellers går det galt med din toppakning .
    nu kender jeg ikke så meget til 1 mercruiser motor men er du sikker på den er tæt ?


  • #7   30. maj 2015 Impeller......

  • Andreas N
    Andreas N Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #8   30. maj 2015 Flemming, fedtet som er omkring på motoren er ikke mørkt, og der er ikke kommet mere af at vi har sejlet, så jeg antager den er tæt. Jeg renser og checker stelforbindelsen igen.
    Hvordan fjener jeg evt luft i kølesystemet? har lige fået skiftet impeller ved profressionel mekaniker, så antager da de har gjort det.. De får den tilbage i hovedet på mandag.


  • flemming p
    flemming p Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Både: 1 Svar: 15
    #9   30. maj 2015 er der ikke 1 udluftnings skrue på den

Kommentér på:
3.0 Mercruiser - Mangel på strøm

Annonce