346 visninger
|
Oprettet:
gummi propper bagende af proppel {{forumTopicSubject}}
hejsa
nogen der kender effekten ved at tage disse af eller hvad effekten er
mangler omdr på min mag 350 ca 600 omdr og er gået fra en 3 bladet 14 3/4" -21p til en 4 bladet 14 1/4"-21 p som bare gør det værre , dog mere topfart. hvilket burde være omvendt efter hvad man læser sig til
overvejer at prøve at dreje et par cm af diameteren af min ene skrue bare for at se effekten
erfaringer søges
dec 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 2 Svar: 2
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 132 Både: 2 Emner: 38 Svar: 829
Du skal ned i propel stigning, og hvis din 3 bladet propel ikke kunne nå max rpm, så skal du 2 størrelser ned med en 4 bladet.
Mere fart på den 4 bladet kan være fordi du går fra en alu til en rustfri. Eller at du har en low end 3 bladet prop og går til noget nyt mere high performance.
Clever vil jeg sige er til en lettere båd, og chopper skal være big ear modellen hvis båden er tung. Ellers er Tempest plus en super propel hvis det skal gå stærkt og båden er tung.
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 132 Både: 2 Emner: 38 Svar: 829
Båden er en maxum 2000XC (20fod) med en 260 mercury bag på. Har sejlet med en Tempest plus 19p som giver lidt mere fart ved omkring 7000 rpm (99kmt)
Så jeg vil sige du skal ned på 19 pitch med en 3 bladdet propel for at komme op i nærheden af optimal omdr.
Du tænker sikkert ned i stigning er træls. Men du får mere optræk, og opnår formentlig også mere hastighed, når du kommer tækkere op motorens optimale rpm.
Hvilke propeller mærker er de to du har prøvet?
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 132 Både: 2 Emner: 38 Svar: 829
gummi propper bagende af proppel