{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
346 visninger | Oprettet:

gummi propper bagende af proppel {{forumTopicSubject}}

hejsa

nogen der kender effekten ved at tage disse af eller hvad effekten er

mangler omdr på min mag 350 ca 600 omdr og er gået fra en 3 bladet 14 3/4" -21p til en 4 bladet 14 1/4"-21 p som bare gør det værre , dog mere topfart. hvilket burde være omvendt efter hvad man læser sig til

overvejer at prøve at dreje et par cm af diameteren af min ene skrue bare for at se effekten

erfaringer søges


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  gummi propper bagende af proppel
  • #2   3. jun 2021 ok fedt , den jeg har som den sejler bedst med har nemlig 3 propper i men mangler 4-500 omdr, det vil jo sikkert hjælpe at tage dem af så

  • #4   3. jun 2021 Propperne som sidder i propellen giver ikke flere omdrejninger på toppen, men kun under acceleration. Hvor udstødningsgassen går den vej ud og gør det lettere for proppellen at spinne op i omdrejninger. Men igen når båden får fart har de ingen funktion.
    Du skal ned i propel stigning, og hvis din 3 bladet propel ikke kunne nå max rpm, så skal du 2 størrelser ned med en 4 bladet.
    Mere fart på den 4 bladet kan være fordi du går fra en alu til en rustfri. Eller at du har en low end 3 bladet prop og går til noget nyt mere high performance.
    Clever vil jeg sige er til en lettere båd, og chopper skal være big ear modellen hvis båden er tung. Ellers er Tempest plus en super propel hvis det skal gå stærkt og båden er tung.
    smiley smiley


  • #5   3. jun 2021 Jeg sejler pt med en revolution 4 med 17p, og jeg får ca 96kmt på klokken ved 7300-7500 rpm på motoren. og gearkassen et med gearing 1.87 til 1.
    Båden er en maxum 2000XC (20fod) med en 260 mercury bag på. Har sejlet med en Tempest plus 19p som giver lidt mere fart ved omkring 7000 rpm (99kmt)
    Så jeg vil sige du skal ned på 19 pitch med en 3 bladdet propel for at komme op i nærheden af optimal omdr.
    Du tænker sikkert ned i stigning er træls. Men du får mere optræk, og opnår formentlig også mere hastighed, når du kommer tækkere op motorens optimale rpm.
    Hvilke propeller mærker er de to du har prøvet?


  • #6   3. jun 2021 Jeg tænke også om din bådmotor trænger til service, og at den på et tidspunkt er trimmet ind til den nuværende propel. Så grunden til manglende omdr ikke er propellen, men motoren der er blevet slap i elastikken.
    smiley smiley


Kommentér på:
gummi propper bagende af proppel

Annonce