{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
399 visninger | Oprettet:

Evinrude {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen. Har en Evinrude 70hk 4takter fra 99.Er jo egentlig en Suzuki. Starter og kører perfekt op til Ca 2500 omdr. Når den for mere gas, kører omdr op og ned hurtigt hele tiden. For den fuld gas dør den hurtig indtil omdr igen er tilbage på de omkring de 2500 omdr. Har skifter filtere og bold. Der er ikke vand i benzin og den køler som den skal. Har og kender ingen i nærheden der har en tester. Er der nogen der evt har haft ligende problemer, eller evt kan hjælpe. Hilsen Henning Bor på sydfyn.

Kommentarer på:  Evinrude
  • #1   5. jun Hej Henning
    Ja hvis det ikke er et benzin problem, så har jeg kun et andet bud. Havde en motorcykel en gang der gjorde samme nummer til sidst fandt jeg ud af at det var CDI boxe / tændings modulet der var brændt af.
    Hilsen Rasmus

• #2   5. jun Hej Rasmus. Havde den samme tanke. Nu må vi se om andre evt har andre bud.

• #3   5. jun I manualen for min motor står der at hvis der er lavt olietryk eller manglende køling, så vil motorstyringen begrænsede omdrejningerne til 2500rpm.

Så olietryk, temperatur sensorer måske?

• JG
    JG Tilmeldt:
    dec 2010

Følger: 2 Emner: 1 Svar: 6
    #4   10. jun Har haft problemet på en 40hk. Evinrude/Suzuki 2000. Første gang varmesensor, ved udst.manifol defekt. 2 år efter, motoren var totalt kalket til. Derfor for lidt køling efter 5 min, og gik derfor på nødprogram, 3500 omdr. på denne model. Stopper motor, starter igen og efter kort tid, det hele gentager sig. Stod med afkalkning i 1 døgn. Problemet løst fuldstændigt. Men nu kom problemet, vand i olien. Total adskillelse, nye pakninger overalt. Samlet og nu helt ok. ( kalken trykker pakningerne sammen, som derefter bliver , utætte når man fjerner kalken) .

• #5   i går kl. 08:56 Det kan jo være mange ting men inden du roder for meget med det så tag en snak med Finn Hansen som har Evinrude.dk 25398840 har har repareret Evinrude i det meste af sit liv og han har sikkert et godt bud på hvad fejlen kan være og plejer at være flink til at hjælpe

Kommentér på:
Evinrude

x