{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Kerosene påhængsmotor Yamaha 8hp 1980
  • #1   10. jun Som jeg forstår det er det kun karburatoren der gør forskellen på kerosene og benzin

• #2   10. jun Hej Jon
    Ikke at jeg har den store viden om det men umiddelbart ville jeg sige det har noget med de forskellige dysers størrelsen at gøre som er i karburatoren, ved at man før hen “gamle” dag startede sin diesel motor på diesel og når den så var blevet varm skifte man over på petrolium. Men kerosin er jo sån næste petroliun/diesel, så for at være ærlig tror jeg simpelt hen ikke den vil kunne køre hvis det ikke er det rigtige medie du fylder på og så er der ikke andet for en at tømme den og skifte brændstof, så der er jo ikke andet for en at prøve smiley
    Hilsen Rasmus

• #3   10. jun Jeg har haft en Yamaha 15 hk Kerosene/petroleum, den var sprit ny, dog en overgemt model, det var i begyndelsen af 80'erne.
    Jeg har haft en del forskellige påhængsmotorer, men det var alligevel den suverænt dårligste.
    Karburatoren er dobbelt, så motoren køre på benzin i tomgang og petroleum når den kom op i o/m.
    Man starter på benzin, tanken er dobbelt med to slanger og pumpebolde.
    Den yder betydeligt mindre på petroleum, så jeg gik hurtig over til at køre på benzin, men motoren blev hurtig byttet til en anden.

Du skal tage nogle bedre billeder af karburatoren, så kan vi måske opklare det, men er der to brændstoftilførsler ??

• #4   10. jun Hej i 2. Tak for jeres svar. Jeg sender nogle flere billeder.

• #5   10. jun 1

profilbillede
  • #6   10. jun 2

profilbillede
  • #7   10. jun 3

profilbillede
  • #8   10. jun Den ene benzin tilgang er proppet af og benzinpumpen er ikke monteret - der sidder en benzinpumpe på selv karburatoren

profilbillede
  • #9   10. jun 5

profilbillede
  • #10   10. jun Så det ser måske ud som om den er bygget om til benzin? Karburatoren har kun 1 indgang til brændstof

• #11   10. jun Ja så er den ombygget til benzin, har du haft den startet op ?

• #12   i går kl. 06:28 Nej ikke endnu. Den mangler knist på begge tændrør.

Så skal havde kigget på den.

Tændspolerne er nok gået. Den laver et par volt på ledningerne før tændspolerne når jeg trækker i snoren. Så det er nok bare et par nye tændspoler

• #13   i går kl. 06:30 Cdi sidder den oppe under blæsehjulet? Jeg kan ikke se den nogen steder på selve motoren

• #14   i går kl. 08:40 Den er sandsynligvis med platiner og kondensator, (sidder under svinghjulet)
    Det lyder usandsynligt at begge tændspoler er kaput, har du tjekket at stopledningen er deaktiveret, det kan evt være en defekt stopkontakt, så prøv at tag ledningen af.

• #15   i går kl. 09:00 Ja det tænkte jeg nok. Der er gennemgang på stopknappen når jeg trykker den ind. måler på de 2 ledninger fra stopknappen.

Så den slutter når jeg trykker ind og bryder når den ikke er trykket ind(skåret ud i pap:)

Hvor mange volt skal den smide fra sig ud til tændspolerne?

• #16   i går kl. 10:54 Hvis den er med platiner som jeg mener den er, sidder der strømspoler under svinghjulet, det er et yderst stabilt system, som sjældent fejler, platiner og kondensator er ofte fejlkilder.
    har du prøvet med andre tændrør?

Nu ved jeg ikke hvad du har målt med på stopknappen, men ville nu alligevel lige fjerne stopledningen, en dum ting hvis det er det, at der en en lille delvis gennemgang.

Kommentér på:
Kerosene påhængsmotor Yamaha 8hp 1980

x