{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.771 visninger | Oprettet:

Stefan W
Stefan W
Tilmeldt:
1. maj 2006
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 14

Volvo penta Md21B/110S Reservedele {{forumTopicSubject}}

Hej bådfolket

Hvor finder jeg reservedele til min motor? Almindelig udskiftningsdele/vedligeholdsdele. Har browset marinepartseurope.com men kan se flere af produkterne er udgået.
Vil have følgende dele:

- Olie til S-drev
- Motorolie
- Oliefilter
- Brændstoffilter/forfilter og finfilter/vandudskiller
- Impeller
- Kilerem til generator

Andet som er nice to have?

Tak


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Volvo penta Md21B/110S Reservedele
  • #1   4. jun 2015 Hej Stefan. Jeg har selv en MD21A jeg har ikke problemer med at finde stumper.

  • Stefan W
    Stefan W Tilmeldt:
    maj 2006

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 14
    #2   4. jun 2015 Hej Claus

    Kan du hjælpe mig lidt på vej? Hvor handler du henne?


  • #3   5. jun 2015 Hej Stefan. De ting jeg har købt til min MD 21 A. Har jeg købt ved en auto grosist. Din motor er jo egentlig "bare" en Peugeot motor. På venstre side nede ved kanten af bundkar er der en type skilt. Siden jeg har fået min serviceret køre den bare kanon godt. Har skiftet skrue ud med en større så nu sejler vi med ca 10 knob ved 2100 omdr. Før sejled vi små 8 knob ved 3500 omdr. Det køre godt nu. Hvor er du fra...?

  • Stefan W
    Stefan W Tilmeldt:
    maj 2006

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 14
    #4   5. jun 2015 HejClaus

    Tak for info. Jeg vil se nærmere om jeg kan få peugeot dele til den. Du gør da en pæn fart ved 2100/3500 rpm. Hvilken båd har du og hvad er det for en skrue du har sat på? Jeg har netop købt båden så jeg ved ikke hvilken skrue der er på. Jeg har en maxim 26 fod/3m bred og den går ca. 7 knob/2100 rpm og 9 knob ved 3500 rpm. Jeg bor i Odense


  • #5   5. jun 2015 Ok. Båden er en finmar 26. Den gl skrue hed 14 x12 den der er på nu hedder 15 x 17 Skal se om jeg kan fin en 15 x 15 eller der omkring. Vi har fast plads i Middelfart marine

  • Stefan W
    Stefan W Tilmeldt:
    maj 2006

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 14
    #6   5. jun 2015 Super. Det er en dejlig båd. Hvad gør du af fart på max rpm? Lyder til jeg nok har en for lille skrue på. Ved du hvad forskellen er på en md21a og md21b? Min er 63 hk men tror din er 75? Vores båd er fastligger i marinaen i Kerteminde .Har du også et eberspaecher dieselfyr i din båd? Der sidder et i mit som jeg skal have kigget på. Forrige ejer har ikke brugt det i 6 år. Mistænker der er noget galt med relæet

  • #7   5. jun 2015 Mener md 21a har 75 hk, den kan ikke træk skrue mere end de 2100 omdr men vil prøve at skrue den en lille smule op i ydelse. Ja en eberspæcker D2 det kan sagtens være en relæ. 10 knob er fint for mig men vil godt have lidt ekstra at gøre med

Kommentér på:
Volvo penta Md21B/110S Reservedele

Annonce