{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
770 visninger | Oprettet:

Rengøring af manifold med elektrolyse? {{forumTopicSubject}}

Efter at ha købt en ny båd med mercruiser 3.0 benzin med defekt knæ så jeg skyllekanalerne var noget tilstoppet

Min tanke er at give hele manifolden en tur i elektrolyse i håbet om det vil løsne sig, alternativt lade en professionel overtage resten hvis ikke det lykkedes at få det hele med

Jeg er dog noget nysgerrig på hvad det er der sidder som små brune,men skrøbelige bobler og hvilken hård overflade som næsten minder om dårlig en dårlig svejsning er?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Rengøring af manifold med elektrolyse?
  • #1   10. jul 2021 .

    profilbillede
  • #3   12. jul 2021 Ja, vandperler bliver til rustperler.

    Hvis du vælger den ene eller den anden form for afrensning af dit manifold / knæ, så vær opmærksom på, at alt det du fjerner og får med ud, skal trækkes fra godstykkelsen i delene. Jo mere du får med ud, jo tyndere er godset, og dermed hurtigere tæringer.

    Når manifold / knæ "smuldrer", så er det en indikation af, at den overfladebehandling, som det indvendigt har fået er virkningsløs, og at der dermed er direket adgang til den rene støbejern for havvandet.

    Anlægsfladerne mellem manifold / knæ er et af de kritiske steder, for pakningen imellem skal netop sørge for, at der ikke løber vand baglæns ind i motoren.

    Udgangspunktet er, at man som tommelfingerregel siger, at holder et manifold / knæ ca. 10 år, så har det udtjent sin værnepligt - hvad du får deudover, skal du være glad for.

    Mange vælger at rense manifold / knæ, for at spare penge ift. at købe et nyt sæt. Nogen gange går det godt, og andre gange mindre godt - i det sidste tilfælde er det som oftest altid forbundet med større eller mindre motorskade.







  • #4   15. jul 2021 I mine ører lyder det som penge ud af vinduet at rense og forsøge at reddet noget der bør skrottes.
    Når jeg er pessimistisk, er det fordi jeg netop har prøvet at vandet løb baglæns ind i motoren. Av, det gjorde nas...økonomisk forstås.
    BtN = Byt til Nyt. Så, at drev.se havde noget originalt på tilbud. Tjek det ud...


Kommentér på:
Rengøring af manifold med elektrolyse?

Annonce