1.185 visninger
|
Oprettet:
styrtøj + gear går stramt {{forumTopicSubject}}
Hej jeg har et par små problemer jeg håber i kan hjælpe med.
Jeg har skiftet begge mine gearkabler og det går perfekt når man afprøver det på land, både med og uden motor startet.
men igår var jeg ude og sejle og syntes ikke jeg bemærkede noget i starten så tror da den blev varm at problemet opstod. fks når man skulle i neutral fra fremadgående så var meget stramt af få tilbage.
det er et mercruiser alpha one g2 drev.
og så er det styrtøjet, det går stramt til den ene side, og det er hydraullisk. der mangler ikke umiddelbart væske til det..
fortsat god aften
Mvh Tobias
maj 2006
Følger: 61 Følgere: 101 Både: 5 Emner: 14 Svar: 1.470
HT din styring :
Frakopl din hydraulik motoren så motoren sidde frit og drej så motoren så finder du ud af om der bare er motoren der går stramt og skal smøres
jun 2011
Følger: 1 Både: 2 Emner: 9 Svar: 37
tænker at hvis de var bøjet så ville den også være stramt når jeg afprøver det i værkstedet, og ikke først når man er ude og sejle
jul 2010
Følger: 6 Følgere: 11 Både: 2 Emner: 28 Svar: 240
1. død switch.
2. ledning til eller fra har en løs forbindelse, eller
3. ukorrekt justering af gearkablet.
eftersom at du lige har skiftet kablet er mit gæt at du ikke har fået justeret det korrekt.
jeg har ikke lige link i hovedet men der er ca. 583 gode beskrivelser, på justering, på youtube hvis du søger der.
du kan ikke kontrollere justeringen på land - systemet virker først når der er belastning på - (i vand)
styrtøj + gear går stramt