{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
471 visninger | Oprettet:

Rur og bundmaling {{forumTopicSubject}}

Hej alle venlige mennesker i dette forum.
Min 4 år gl. jolle (glasfiber) har nu for første gang ligget i havnen i ca. 3½ md., og den har selvfølgelig Rur. Meget har jeg skrabet af, men må nu have bunden i vejret. Skal jeg rense, og give den bundmaling nu, eller skal jeg vente til foråret. ?? Den skal også ligge i havnen næste år.
Hvilken bundmaling skal jeg bruge ?
Jeg vil gerne have en grå eller mørkeblå farve.
Jeg har vedhæftet et par billeder, og det er ikke så slemt, som det måske ser ud til.
Mvh Allan

Kommentarer på:  Rur og bundmaling
  • #1   28. aug Du skal først male den, lige inden den skal i vandet næste år. Jeg bruger selv hempel, men der findes mange andre mærker der sikkert er lige så gode. Husk og køb bund maling til saltvand.

• #2   29. aug Med Jotun Nonstop Supreme kan du male nu.
    Den er dyr men holder til gengæld i 2 år og den virker bare smiley

• #3   29. aug Jeg har malet med Jotun Nonstop Supreme men har endnu ikke fået båden op af vandet så ved ikke om den har virket smiley
    Men den skulle efter sigende være ret god.

• #4   3. sep Husk at matslibe den med korn 180. Og så skal den have 3-4 lag lightprimer - eller tilsvarende. Så bundmaling mens sidste lag primer stadig er klæbrig. Så holder det - uden at skalle af.

• jens s
    jens s Online Tilmeldt:
    jun 2008

Følgere: 41 Både: 1 Emner: 17 Svar: 4.228
    #5   3. sep Jeg har lige taget jollen op, jeg gav ikke bundmaling i år, så den har holdt fint i 2 år, jeg brugte Hempel Mille.
    Jeg har ikke sejlet de sidste 3 måneder, der var ganske få ruer, men de røg af da jeg rensende bunden med højtryksrenseren.
    Jeg har ikke vasket bunden i sæsongen.

Den så sådan her ud lige da den var kommet op af vander.

profilbillede
  • Ane B
    Ane B Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 2
    #6   8. sep Rens den endelig så hurtigt som muligt. Det bliver kun værre af at sidde vinteren over, men hvornår du skal bundmale handler om hvilken du vælger. Se eventuelt mere her: https://boat.dk/bundmaling/

Kommentér på:
Rur og bundmaling

x