{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.044 visninger | Oprettet:

Ingen strøm {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Jeg var ude og sejle i fredags, i min Nordan 18 fod, og løb så tør for strøm og kunne derfor ikke starte min motor, en Selva 50 hk 2 takt fra år 2000.
Jeg havde kun plotter/ekkolod tændt samt mobilen til opladning. Dog også da jeg havde motoren slukket, mens jeg lå og fiskede.
Men er det nok til at dræne batteriet? , som er et marinebatteri fra Harald Nyborg der kun er 2 år gammelt.
Mvh Kenneth Winther


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Ingen strøm
  • #2   5. sep 2021 Det er derfor jeg har installeret et startbatteri til motoren og et separat forbrugsbatteri til al elektronik. Et ekkolod eller en fiskefinder burde ikke kunne dræne et batteri på 2 timer.

  • #3   5. sep 2021 Jens s. Ja det har jeg også tænkt på, men skal lige høre om det kan være motoren der ikke lader?. For motoren skal vel lade når den køre? Eller en generator i motoren skal..

  • #4   6. sep 2021 Batterier kan falde sammen selv efter 2 år, og ikke alle er af god kvalitet, et der sidder i en båd får virkelig tæsk og hvis der er lidt skidt der ligger i bunden kan det gøre at nogle celler kortslutter og så er det slut.
    Gå efter batterier af god kvalitet .... ja de koster lidt mere end de discount der sælges rundt omkring, men indholdet har stor betydning for hvor længe det holder.
    Nu får jeg nok på puklen, for der er nogle der har et billigt der har holdt i laaaaang tid, og andre der har et dyrt der er skvattet sammen efter kooooort tid, men sådan er det bare med ting der bruges, som hovedregel får man det som man betaler for (også derfor at nogle batterier fås med en god garanti hvis det er et kvalitets batteri )
    Det kan jo også være at din motor ikke lader nok ! har du tjekket det ? den skal ligge på omkring 14 - 14,5 når den køre, hvis den gør det er det fint.
    Sæt evt en lader der vedligeholder batteriet på, det kan også hjælpe på sigt at det bliver vedligeholdt når båden ikke bruges.


  • #5   9. sep 2021 hvis ikke du har batteriet inde og lade over vinteren kan de godt dø, især de billige... har nu haft agm batteri de sidste 3 år uden nogen former for problemer og det tåler også bedre afladning.
    var den svær at starte da du skulle ud så kan du jo have brugt en masse strøm på det ?. powertrim bruger også en del strøm, men det bruges jo mest mens motor er startet. jeg ville nok på kontrolleret om den lader


Kommentér på:
Ingen strøm

Annonce