{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
278 visninger | Oprettet:

Sea star styring utæt {{forumTopicSubject}}

Hej.
Da der manglede olie på styringen i min nye båd fyldte jeg 1/2 liter på og til min store forskrækkelse fandt jeg senere den halve liter olie under motoren smiley .
Den er altså utæt men jeg kan ikke se hvor.
Er der nogen der har erfaring med hvor det kan være ?
Og hvordan kan den virke uden olie ?

Kommentarer på:  Sea star styring utæt
  • #1   27. sep Hvis der ingen utætheder er, har den nok bare ikke været fyldt helt op, eller der har været luft i systemet, som så er ude igen, og derfor er oliestanden sunken.
    Der er jo lidt mellem min og max så derfor har systemet virket.

• #2   27. sep Hej MR
    Den kan sagtens virke uden olie men den vil være meget blød i det når du når yderstillingerne da det er luft du pumper igennem systemet, den nærmmeste løsning på at finde lækagen er at fylde ny olie på systemet dreje fra side til side med fuldt udslag ind til alt luften er ude. Der efter tørre du cylinderen helt ren ved stempel stangen og fittings med et stykke køkken rulle, der efter fuldt udslag fra side til side hvor du holder trykke et øjeblik til hver side. Derefter går du de samme punkter efter med køkkenrullen igen og tjekker den for olie pletter hvergang hu tørre et nyt sted af.
    Hilsen Rasmus

• #3   27. sep Ps. Hvis det ikke fortæller dig hvor lækagen er kan det være sådan noget om en ridse eller bule i stempelstangen men de skal som regel være ret store før de giver problemer, de små hårfine ridser er normalt ikke noget problem. Hvis du kan mærke dem med blommen på fingere begynder det at være et problem.

• #4   27. sep Ikke for at være lyseslukker, men hvorfra ved du det er den olie du hældte på styringen du fandt under motoren? Speciel farve? Smag (ja, man kan godt smage på olie) eller?

Det kunne jo være olien stammer fra en anden lækage, så check lige oliestanden på motor,drev og hvor der ellers er olie

• #5   28. sep Det ved jeg fordi det var en tyndere olie med en anden farve der lå under motoren Per T.
    Nå ja og så selvfølgelig fordi al den olie jeg hældte på ikke var der mere smiley .
    Men nu er det tørret op og der er lagt et par dynebetræk under motoren..
    Så får jeg en hjælper til at sidde at dreje på rattet i weekenden mens jeg står og observerer....

• #6   28. sep Hej MR
    Når du en gang find lækagen burde du sagtens kunne fixe det selv hvis du er lidt fix på fingrene.
    Hvis det er utæt i fittings genvindet hvor det skrues ind i cylinderen skal du bare rense det godt og give det noget loctite gevind sikring “middel styrke”
    Er det der hvor slangen skrues på skal det som regel kun lige spændes 1/8 omgang mere (hvis ikke det har været overspændt fra starten)
    Er det stempel pakningerne der er utætte er det nærmeste at købe et rep sæt, brug en lille skruetrækker med afrundede kanter så den ikke ridser så nemt til at pille o-ringe og pakninger ud med det hele smøres med lidt kugle leje fedt hvis ikke du kan få fadt i rigtig o-ring fedt. Hvis det ikke glider nemt når du samler det blander du bare lidt fedt med hydraulikolien og spørger det på.

Hilsen Rasmus

• #7   28. sep Det lyder godt Rasmus..
    Jeg tænker ikke det er O ringe idet der ikke synes at være olie på "stængerne"

• #8   11. okt Så fandt jeg endelig fejlen...
    Det var slangen fra påfyldningsbeholderen og ned til oliepumpen der var løs smiley
    Olien løb så ned ad denne og ned i bunden...

Kommentér på:
Sea star styring utæt

x