{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.316 visninger | Oprettet:

Anders S
Anders S
Følgere: 15 Emner: 7 Svar: 11

Båd i vandet om vinter - indeborsmotor {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg har en motorbåd med indeborsmotor, der er saltvandskølet.

Jeg vil gerne have, at den kan ligge i vandet vinteren over, så jeg kan forsætte med at fiske.

Kan det lade sig gøre?

Mvh.Anders

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Wc afløb 500 kr.
  • Fastmontere opvaskemaskine 900 kr.
  • Opvaskemaskine lækker vand 1.378 kr.
  • Klippe hæk 1.000 kr.
  • Fjernelse af køkkenskab 1.200 kr.
  • Montage af vægophængt toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Båd i vandet om vinter - indeborsmotor
  • Anders S
    Anders S Tilmeldt:
    aug 2020

Følgere: 15 Emner: 7 Svar: 11
    #2   18. okt 2021 Tak for svar 🙂

• #3   24. okt 2021 Det er vigtigt at pointere, at frostpropper ikke giver nogen beskyttelse af motoren, hvis frosten sætter ind.

"Frostpropperne" sidder i siden på motorblokken og er der, fordi al støbematerialet af motorblokken under produktion skal kunne komme ud. Hertil også, at det er i de huller, hvor "frostpropperne" sidder, at motoren fastholdes under støbeprocessen.

Hvis man tror, at "frostpropper" redder en motor fra en frostsprængning, så får man sig en a-ha-overraskelse. Det gør de nemlig ikke....

• Bjarne N
    Bjarne N Tilmeldt:
    apr 2019

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 42
    #4   18. nov 2021 Mine erfaring er, at f.eks vandkamre i cylindre- Volvo Penta- fryser og sprænger støbejernet - resultat en hysterisk regning på nye cylindre- hvis ikke de kan svejses- her er resultatet ca 60-70 % succes- altså noget usikkert- mht en FM 10HK- gammel sideventilet type-tærede cylindervæggen helt ind til stemplet- dvs hele cylindervæggens gods var tæret op- grundet manglende vinterkonservering- så luk skrogventilerne til kølevand, tap vandet af og påfyld nyt rent vand med den korrekte mængde antikorrosiv frostvæske- så er du sikker- hvis skivet bare skal henslæbe vinteren i havet- havde du tænkt noget vintersejlads, er det noget helt andet- særligt fjordvand er jo noget mere fersk end det rigtige hav, og fryser oftest noget hurtigere/ ved en højere temperatur- selvklart grundet lavere salinitet.

Kommentér på:
Båd i vandet om vinter - indeborsmotor

Annonce