{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
679 visninger | Oprettet:

Oliefyr og brandfare {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har et Eberspächer oliefyr i båden og da jeg venter en måned endnu med at tage båden op tænker jeg at stille dette på 10 eller 15 grader for at holde den værste kulde og fugt ude når jeg ikke er i båden.
Men er det brandfarligt ?
Er der nogen der har hørt om bådbrande som følge af (korrekt) monteret oliefyr ?
Mvh. Morten

Kommentarer på:  Oliefyr og brandfare
  • #1   31. okt hvis det kører på diesel er brandfaren ikke særlig stor, diesel skal jo være under tryk for at brænde. men selvfølgelig kan plastik eller hvad det nu er Rundt om brænde hvis det bliver varmt nok.

• #2   31. okt Det kører på diesel Bechmand, udstødningen er godt isoleret og kommer ud gennem siden af skroget.. smiley

• Michael A
    Michael A Tilmeldt:
    jul 2014

Følgere: 22 Emner: 11 Svar: 226
    #3   31. okt Alt kan ske smiley men det er ret usandsynlig der sker noget har ihvertfald aldrig oplevet det hverken med båd eller lastbil så det ville jeg ikke være bekymret for!.

• #4   1. nov Alt kan ske ! ! men søger man på auto/båd oliefyr fejl og brand er det overraskende få ting der kommer frem, dog kommer der i kina oliefyr ret mange fejl frem, ikke kun brand men fejl der kan øge muligheden for brand, men da dit fyr er af en gennemprøvet producent minimerer det også chancen for brand, da de bruger lidt bedre dele ( ja ja mange af dem er sgu nok også fra kina land, men sammensat efter fabrikkens forskrifter, da det er fabrikantens røv der er på spil hvis det er noget lort )
    Men ALT kan jo som sagt ske, Tesla skrev at deres biler IKKE bare kunne bryde ud i lys lue, men det er jo sket ret mange gange nu, hvis det er rigtigt hvad man læser.
    Måske du også lige skal tjekke med din forsikring om den dækker HVIS det umulige skulle ske ! det kunne jo være at der står noget med småt på side 265 ( ud af 498 ) om at der ikke må være fyr tændt hvis båden ikke er under konstant opsyn.

• #5   1. nov Hov.... jeg har et fyr af samme fabrikant til at ligge ( købt brugt ) det vil vi gerne have i vores, men tror vi har fået fat i et i overstørrelse, det er på 5kw, andre står med åben mund når de høre det he he hvor stort er dit i kw, for er lidt i tvivl om vi evt skal bytte vores med et 2 kw istedet, båden er jo kun 5,3 m, men med "åben" styre plads kun med ruder og tag og et "forhæng" der altid er rullet op når vi fisker, vi vil bare have lidt varme under taget, og der mente vi at så skulle der jo nok et stort fyr til.
    Det er ikke i båden endnu, vi leder efter en plads at sætte det godt.

• #6   1. nov Hej Kim og tak for svar. Så mange sider er der ikke i min police og der står ingenting om oliefyr smiley .
    Mit er et D4 (4kw), det varmer båden op på 10 min men den er jo lukket smiley
    Det foregår på den måde at det kører hurtigt til at starte med og når der så er 20 (eller hvad man nu stiller det til) grader skruer det ned og kører langsomt.
    Hvis man åbner bagdøren kører det videre på langsom og hvis den er lukket stopper der helt indtil temperaturen falder.
    Så mon ikke du kan bruge det du har ?

• #7   1. nov takker for svar.. jo det kan jeg jo nok godt og gør jeg nok også smiley

Kommentér på:
Oliefyr og brandfare

x