{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
961 visninger | Oprettet:

Montere fishfinder uden batteri {{forumTopicSubject}}

Godaften, jeg er blevet i tvivl om hvordan jeg montere en fishfinder i min nyindkøbte båd.

Mine tidligere både havde batterier og indenbordsmotor med generator, hvor jeg kunne montere elektronisk udstyr, men den nye (Nordan 18) har kun en påhængsmotor med snorrestart og intet batteri.

Det er en Yamaha 25 hk Autolube fra omkring 1990.

Har sådan en mon generator eller hvordan fungerer det når man skal montere udstyr? smiley

Beklager det for nogle sikkert dumme spørgsmål, men man skal jo starte et sted. Har ikke den store erfaring med 2 takt og påhængsmotor.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Montere fishfinder uden batteri
  • #1   4. nov 2021

    profilbillede
  • #2   4. nov 2021

    profilbillede
  • #3   4. nov 2021

    profilbillede
  • #4   4. nov 2021

    profilbillede
  • #6   4. nov 2021 Hej Jens, det er nemlig en trailerbåd, og kun til kortere ture af nogle timers varighed. Det lyder som en god læsning du beskriver smiley Tak

    Hvor mange ah har man mon brug for til en lille garmin striker plus 4 hvis den skal kunne holde til nogle timers sejlads? smiley


  • #8   4. nov 2021 Ja synes det er en lille fiks sag smiley tænker at montere den med en GT8HW-IH transducer, for ikke at skulle bore huller smiley

    Mange tak for hjælpen smiley


  • #10   4. nov 2021 Ja den er, men har ikke fået det prøvet endnu. Men havde noget lignende i en anden båd og det fungerede fint til lidt småture synes jeg smiley

  • #11   5. nov 2021 I den første båd vi havde fishfinder i havde vi heller ikke strøm fra motor, vi købte et 12 ah. mc batteri, det holdt sgu i 4 dage ( og der var stadigvæk masser af strøm på det ), ret godt syntes jeg, men okay det var KUN fishfinder og ikke gps eller noget, så vil regne med at sådan et lille batteri godt kan holde i en weekend med brug af alt.... knæk og bræk smiley smiley

  • #12   5. nov 2021 Fik lige ledt på DBA, der var en engang der havde bygget en LILLE kuffert, med gps/fishfinder, ctek lader og et lille batteri fra en alarm ( fysisk meget lille batteri men med monster mange ah, koster nok også kassen sådan et ) men kæft det var smart, fishfinder var monteret i låget der kunne vinkles så man havde den rette syns vinkel ( låget kunne låses med sådan en stang til vinduer, så det ikke smækkede i ved lidt bølger ).
    Desværre var det der ikke mere ! sorry for OT .. men måske en lille ide smiley smiley
    Et lille plus var jo at den kunne stå alle steder og det ikke sad fast i båden så ..... luk låget og tag fat i håndtaget og tag med = det er beskyttet og man kan nusse samt rengører det hjemme ved bordet med en lille kop øl/vin ved siden af i varmen smiley smiley
    samt ligge spots ind hjemmefra hvis det er en gps.


  • #13   5. nov 2021 Hej Kim s, tak for de gode svar smiley Bestemt ikke OT! Jeg tænker alle godeforslag er velkomne. Det lyder som en smart løsning. Jeg skal på et tidspunkt have en større motor på, hvor jeg må sørge for det er en med generator smiley det er da alt andet lige lidt nemmere ift udstyr smiley men den går super fint den gamle motor endnu.

  • Jens W
    Jens W Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 1 Svar: 4
    #14   11. nov 2021 Jeg har løst det på følgende måde i min jolle. Koster ikke en bondegård, man man har lidt fingersnilde, stumperne købt hos de lokale HN - JF forretninger og batteriet er et
    Fiamm FG 20721 12V - 7,2Ah
    Jeg kan sagtens trække fishfinder og GPS en hel dag uden problemer.
    Batteriet oplader jeg med CTEC lader når det er nødvendig.
    Bare en ide til små joller.


    profilbillede
  • Jens W
    Jens W Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 1 Svar: 4
    #15   11. nov 2021

    profilbillede
  • Jens W
    Jens W Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 1 Svar: 4
    #16   11. nov 2021

    profilbillede
  • Jens W
    Jens W Tilmeldt:
    jun 2017

    Følger: 1 Svar: 4
    #17   11. nov 2021

    profilbillede
Kommentér på:
Montere fishfinder uden batteri

Annonce