1.900 visninger
|
Oprettet:
Små reperationer på mariner påhængsmotor {{forumTopicSubject}}
Den ene gevindstang til at spænde motoren fast til båden er åbenbart skæv, og kan derfor ikke spændes ordentlig. (Mariner 10 hk fra 1998).
Kan man rette det ud? (Se billede).
Derudover er de to ben på motoren som hviler på ydersiden af båden ret medtaget, og jeg overvejer at male det med Hammerite for at beskytte det. Andre forslag?
Sidst så knækkede bolten til den lille si ved propellen, hvor vandet suges ind til køling. Er der et trick til at få den ud, udover at prøve at bore den ud?
maj 2015
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 6
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.401
Jeg har tidligere brugt en M12 gevindstang. Og så selv file/save ny bespændingbolt. Og så kørt en M12 snittappe igennem hullerne.
Ellers så køb ny.
Den lille knækkede bolt du snakker om, ja der slår du en kørneprik i center af det knækkede, borer ud og skærer ny gevind. Andet værktøj man kunne bruge, er en ornepik. Se link. http://www.primusdanmark.dk/bor-c-57_229.html
Men det tror jeg den skrue du taler om, er for lille til.
M.h.t. ir på motorens bracket bagside, ja så får alle påhængsmotorere denne skade med tiden. En flapskive på en vinkelsliber, og slib det ren. Smid noget grundmaling på, og så en farve oven på denne.
Et stykke tærezink boltet på begge sider af motorens bracket, vil forhindre en del fremtidlig ir.
okt 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 27 Svar: 272
maj 2015
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 6
For resten af motoren er visuelt i meget god stand, undtagen det der rører hækken.
Små reperationer på mariner påhængsmotor