{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.432 visninger | Oprettet:

DMD !
DMD !
Tilmeldt:
11. jun 2007
Følger: 1 Emner: 26 Svar: 63

Linoliekit vs. bådfuge {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften siger er jeg lidt i vildrede hvad der skal bruge til tætning af fugerne.
Jeg hjælper nogle unge mennesker der går og sætter det smukkeste gamle norsk klinkebygget to mastet skib i stand . Skibet er omkring 90 fod (27,5 meter) vil jeg skyde det til, så meget ambitiøst projekt, nå nok om det.
Men den anden dag der jeg var der nede, og så dem bruge linoliekit og panikede lidt, (da jeg arbejder meget med vinduer/døre ved jeg hvordan det bliver med tiden) men det brugte den gamle ejer.
Fløj hjem og googlede og kunne ikke finde så meget på emnet, udover en varedeklaration hvor det også bliver beskrevet som båd fuge.
Skal lige siges båden bliver malet i linoliemaling.
Hva er jeres holdning til linolie kit, troede virkeligt kun det blev brugt til vinduer og døre, hvor jeg også syntes det er noget, undskyld sproget, lort med lort på.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Linoliekit vs. bådfuge
  • #1   17. jul 2015 Hvor bruger de linolie Kit

  • DMD !
    DMD ! Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 26 Svar: 63
    #2   18. jul 2015 I alle revener og fuger de kan finde.
    Ingen på skibet har erfaring i båd bygning eller nogle form for håndværks erfaring. De har fået båden til ingen penge så derfor har de kastet sig over projektet. Det er er virkelig smukt gammelt skib, og da der er ingen penge, så syntes jeg det er rigtigt ærligt hvis de smider en masse penge på noget der skal gøres om.
    smider lige et billed af skibet.


    profilbillede
  • DMD !
    DMD ! Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 26 Svar: 63
    #3   18. jul 2015 Du kan faktisk se linolie kiten blive brugt på skroget.
    Og håber i forstår jeg ikke vil se dette skib forgå, for hun er virkelige smuk og har dyb respekt for alle de timer der er lagt i hende de sidste 80 år.


  • #4   18. jul 2015 Der skal på ingen måde bruges linolie kit på skroget. der skal de kalfatre. med andre ord skal det slås værk i nådderne måske endda 2 gange efterfulgt af beg. linolie kit kan bruges hvis du skifter et bord, almindeligvis brugte man det til at lukke efter man havde banked skibsspir i spanterne..
    det er ikke ligetil at kalfatre, da det skal slås i så det pakker rigtigt. Det må heller ikke være for løst eller hårdt. em god ide er at få en rutineret til at lære de unge mennesker Hvordan.


  • #5   18. jul 2015 Du er velkommen til at spørge undervejs DMD. hvis jeg ikke kender svaret. har jeg 3 skibsbyggere der havde sin ungdom i trækutterenes storhedstid. ☺ det er et kæmpe projekt de har fået sig. Men den er virkelig flot. Håber virkelig det lykkedes for dem. hvor ligger den henne?

  • DMD !
    DMD ! Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 26 Svar: 63
    #6   18. jul 2015 Kan vi måske udveksle numre det er lettere at tage det mundligt for kommer sikkert til at have en del spørgsmål under vejs.
    Men ja hun er rigtig flot


  • DMD !
    DMD ! Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 26 Svar: 63
    #7   18. jul 2015 Hov det er den blå planet der ligger i baggrunden.

Kommentér på:
Linoliekit vs. bådfuge

Annonce