{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.089 visninger | Oprettet:

Mercury 200 EFI {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Er ved at kigge lidt på en fletcher 199 med en 200hk mercury efi fra omrking 2000.

Er der nogen der kan svare på om det er en stærk motor, eller om det er noget man skal holde sig fra.

Er selvfølgelig godt klar over, at der altid vil være en risiko ved køb af en ældre motor.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Mercury 200 EFI
  • #1   5. dec 2021 Hvis den er vedligeholdt, så tror jeg ikke der er nogle problemer.
    Men hør den i gang ( gerne en tur på noget vand, da nogle ting først viser sig under belastning, især gearkasse problemer, gerne en kraftig brug ! ! ) hvis muligt så få taget en komp test af alle cyllinder ( det er en af de dyre ting i motoren, med stempler osv )
    Nu kommer det jo også an på hvor meget du skal lægge, hvis det ikke er dyrt, så er der nok nogle sælger der lige syntes man skal klappe hesten... da den jo ikke er ny og derfor godt kan have lidt skavanker, så lidt må/skal der være, den er 22 år.
    Tjek også op på reservedele/service dele ! er de til at skaffe eller skal der virkelig ledes, for så bliver du træt af den inden du får den brugt ! !


  • #2   5. dec 2021 Gode pointer. Den har lige fået lavet service ved odsherred marineservice, så det hjælper lidt på det. smiley

  • #4   6. dec 2021 Det er rigtigt Rasmus ! ! men for at undersøge det skal motor jo skilles lidt smiley , og det er nok at gå til yderligheder for sælger smiley men absolut noget man skal være obs på ved de motorer !

    Dette er ikke myntet på nogen men.

    Sad og tænkte ! smiley smiley av mit hoved smiley tænk hvis man så sådan her på alt smiley
    Da det er en fejl der MÅSKE er der, ja så må man lade være med at købe, og se efter noget andet, men det andet kan jo også have fejl osv osv, så må man købe nyt med garanti eller brugt hos en forhandler med en brugt garanti på 3-6 md. som så skal betales af køber der giver en markant større pris for varen, men sådan kan man jo blive ved smiley smiley , der er jo også nyt der går ned ! !
    Så næste skridt må være ! ! ! lad være med at købe noget som helst = sparet penge og et kedeligt liv, bare sidde i en stol i et hjørne, men det er jo også et problem smiley for hvor skal man sidde ! lejelighed/hus .. nej der er måske en fejl/skade man ikke kan se/ved noget om, så ikke en mulighed, stolen man sidder i ... ja den kan også have problemer !
    tøjet man gå i kan have en dårlig syning, så går heller ikke !
    Vi er faktisk ret meget på røven alle sammen he he
    Nej sund fornuft og undersøg hvad man kan inden for det rimelige, og ingen forhastede beslutninger så har man som hoved regel gjort en god handel .....


  • #7   8. dec 2021 Jeg ville ikke være så bekymret for reservedele til en ældre Merc, da det er det mærke der er fremstillet flest af. Men der kommer jo altid et tidspunkt hvor specielle dele bliver svære at få. Men almindelige slid, og service dele er nemme at få. Og hvis den går rimelig "2takts jævn" og den har god kompresion på alle cyl, så kan det ikke være helt galt.
    Det som "kan" ske med disse motore er at hvis en injector stopper til. Så kommer den cylinder til at køre magert på denne ene, og "kan" i værste fald smelte hul i et stempel. Så hvis du køber den kunne du jo pille injectorene af, og sende dem hen til nogen som renser og checker flowet. Man kan godt selv lave noget der kan checke flow ballancen hvis man er lidt finger nem. smiley


  • #8   8. dec 2021 Har lavet et fotoalbum med mit hjemmelavede injector tjek.
    https://www.baadgalleri.dk/fotoalbum/teknik-projekter/21874-injector_tjek
    smiley


  • #9   11. dec 2021 Det er efter min mening den bedste motor type til en speedbåd, let, kraftig, hurtig, og holdbar.
    Hvis den får rigtig blanding, rigtig mængde olie,, ikke har tænding stillet for højt og holder den under 7000 rpm er der ikke meget der kan skade den.passer fint til en 199
    Men få en prøvetur hvor den bliver presset på toppen, en rimeligt opsat 199 går ca 95 -105 med en sund 200 Merc
    Ca 112 -115 kmt med 230-235 HK
    Og ca 128-130 kmt med 300 HK
    Altså på GPS ikke fantasi kmt.


  • #10   14. dec 2021 Tak for alle jeres inputs. Jeg må nok heller få den prøvet når vejret tillader det, hvis ikke den er solgt inden. smiley

  • #11   29. dec 2021 Hej Daniel, lige den årgang af mercury er en stabil og stærk motor, men alt afhænger af hvordan den er brugt, og vedligeholdt samt passet og plejet.
    Motor timer har os en væsentlig betydning.

    En 22år gammel 2takter er i min optik en tikkene bombe, jeg ville til hver en tid vælge en båd med mindre og nyere motor kontra stor og gammel motor.



Kommentér på:
Mercury 200 EFI

Annonce