{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.834 visninger | Oprettet:

Daniel O
Daniel O
Tilmeldt:
20. jul 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Nybegynder... {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley

Min søster og jeg har en rigtig stor drøm om at få en sejlbåd, men der er ikke rigtig nogen af os der ved hvad vi skal kigge efter?
Vi ved kun at vi elsker havet og gerne vil være ude på det.
Vores mål med båden er at komme rundt i Danmark med vores familier og efter noget erfaring måske Sverige og Norge.

Så jeg håber at I kan hjælpe os lidt med nogle spørgsmål

Er det bedste at købe en helt ny eller kan man godt købe en brugt som helt nybegynder?

Vi bor begge i nærheden af Aarhus, så finder der nogle kurser i at sejle en båd?

Kan en sejlbåd have for lidt hk?

Hvad vil I forstå som en god begynder båd?

Er der nogle motorer der er bedre end andre?

Hvor meget udstyr skal man have til at begynde på?

Håber I vil hjælpe, Daniel


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Nybegynder...
  • #1   20. jul 2015 Man kan sagten købe en god brugt sejlbåd og spar mange penge. Betal en bådkyndige til at efter se båden og giv dig god råd hvis du selv ikke kender nogen

    Tage en dueligheds bevis og meld dig til d lokal sejlklub i Marselisborg, Egå eller lystbådehavnen. Her vil du sikker få hjælp til meget for eks. Hvilken modeller er bedste for nybegynder og hvilken motor du skal vælge . Osv osv

    En sejlbåd kan hav for lidt HK , din motor skal kunne være i stand til at skub båden hvis der er intet vind samt hjælp med at ligge til i havnen.

    Du skal have redningsvester til besætningen. Derudover er det et god ide med , anker, ekstra fortøjninger, kortplotter, dybtmåler og nødblus.


  • Daniel O
    Daniel O Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #2   21. jul 2015 Super smiley

    Mange tak for hjælpen smiley


Kommentér på:
Nybegynder...

Annonce