{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
552 visninger | Oprettet:

Justering af speederbetjening {{forumTopicSubject}}

Hej. Som nogen ved er jeg kommet i besiddelse af en Ørnvik/Mercery 60 hk fra 2004. Men i know nothing, derfor jeg søger hjælpe til, at justere speederhalløjet. Speederarmen har en vandring på ca. 150mm, men det er først de sidste ca. 40mm der sker noget. Jeg kunne naturligvis køre den til en bådtutelihut til foråret, ka´ jeg måske blive nød til! Men baggrunden for, jeg investerede i plimsollen er jeg selv vil rode med skramlet, og lære.... Den skal også have justeret kablet til gearkassen, men det er næste step......

Velkommen i 2022..!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af basketball stander 500 kr.
  • Håndtaget til plæneklipperen er løsnet. Så den kan ikke løftes eller drej 500 kr.
  • IKEA kommode samling 650 kr.
  • Press fittings 18 mm 1 stk. 400 kr.
  • Hjælp med fladt bil-batteri 500 kr.
  • Problemer med køleskab 1.125 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Justering af speederbetjening
  • #1   2. jan 2022 Det første stykke af vandringen er i gear, det næste er gassen... Måske jeg ikke forstår dit spørgsmålet?

• #2   2. jan 2022 Meget normalt hvis den gav gas tidligere ville den tage omdrejninger imens du satte i gear, hvilket ville tage livet af gearkassen.

• #3   3. jan 2022 Mange tak begge. Og selvfølgelig skal motoren være i tomgang når den slår i gear. Det havde jeg bare ikke tænkt på! Men jeg syntes nu der er lang vandring før der sker noget....
    Jeg har en video af problemet, den er bare for stor til, at ligge ind her.

• #5   3. jan 2022 Hej Marie-Louise. Mange, mange tak for et super svar. Nu er der sgu noget for den game her, at arbejde med..!! Det ka´ også være, at med den rette justering, motor´en også får de sidste omd, pt., render den ud ved 5400 omd/min. Det er der nogen der siger, er lige i underkanten!

Bliv nu forår, for fand......

• #6   5. jan 2022 Hvis gas/luft spjæld på motoren står helt åben når dit gaskontrolhåndtag er helt fremme. Så får du ikke flere omdrejninger på motor, med mindre du skifter din propel til en med mindre stigning. Og nu antager jeg at de 5400rpm er målt med motor og båd sejlende i vandet?
    Og nu kender jeg ikke det anbefalede omdrejnings interval for din motor, men jeg syntes ikke de 5400rpm lyder helt forkert.

• #7   7. jan 2022 Hej Thomas. Du har ret, det er aflæst på omd. tælleren da vi suste hen over bølgen blå...
    Når vinteroverdækning kommer af til forår´et. Så vil jeg gå i gang med, at kikke på alle Jeres gode forslag. Det glæder jeg sgu til.....
    Den sejler nu også fint, men er bare lidt svær, at ducerer gassen. Enten sker der intet eller fuld pedal.

profilbillede
Kommentér på:
Justering af speederbetjening

Annonce