{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
924 visninger | Oprettet:

Alkylat benzin 2takt {{forumTopicSubject}}

Hej alle sejlere jeg er ny sejler, købte min myland 17 fod sidste sommer.der er en 35 hk 2takt motor Johnson fra 1998 som går super godt. Midt spørgsmål er kan den sejle på alkylat benzin, da jeg syntes det almindelige benzin med 2takt olie lugter fælt.( Har prøvet flere slags olier) Mvh Ole

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• TV mounting / hanging 600 kr.
  • Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Loftspots slukker ikke 600 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Rensning af tilstoppet afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alkylat benzin 2takt
  • #1   12. apr 2022 Det kan den nemt sejle på, der er flere steder i Norge og Sverige hvor man ikke må sejle på andet.

Det er jo så noget dyrt i forhold til normal E10/E5 og olie.

En anden fordel ved det, er at det ikke lige sådan bliver for gammel...

• #3   12. apr 2022 De motorer der er højt ydende kører bedst på oktan 100 ( min erfaring, med både dem der er 2 takt og 4 takt, især 2 takter .. mindre motorer til haven og mindre 4/6 hk udenbords motorer ) nu har vi en 4 takt 100 hk ny yamaha og den har KUN kørt på 100 oktan, den kan også køre 95 men efter jeg begyndte at bruge 100 på mine 2 takter, ja så starter de bedre og kører perfekt, så tænkte ! ! av av ! ! DET skal min båd også sejle på når vi købte ny motor, bevares det er nogle kroner dyre, men det skader vel ikke at forkæle sine ting smiley
    Nu får jeg nok et par på hatten for at komme med det udsagn, MEN det virker for mig og mine ting, og syntes at de kører bedre ..... ja ja nu har jeg jo ikke prøvet andet på min nye motor, men den gamle Mercury kørte altså også bedre ( 4 takter ) så det blev MIN overbevisning.
    At andre så ikke vil forkæle sine ting, ja det er så op til dem, og lad dem om det.
    Kan kun sige prøv det og hvis det ikke er godt, ja så gå tilbage til det du syntes virker for dig .... og som Jens skriver ... biltemas olie både stinker og RYGER big time, quick silver brugte jeg også til båden da jeg havde 2 takter, husk endelig at bruge olie der er beregnet til udenbords motor og den laver temp de kører med.
    Held og lykke med at prøve dig frem. smiley

• #5   12. apr 2022 de er da ens de to links smiley

• #8   12. apr 2022 Hej sejler jeg tror jeg går med quicksilver olie og oktan 98 eller 100. Castrol olien er den sidste jeg har prøvet og den lugter fælt (syntes jeg). Jeg har vil osse prøve at høre hvad en båd mekaniker siger til alkylat benzin. Ellers må det blive en 4takter. Men tak for jeres super gode og venlige indput. Mvh ole

Kommentér på:
Alkylat benzin 2takt

Annonce