{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
819 visninger | Oprettet:

Fejl på knobmåler/Tryklog {{forumTopicSubject}}

Jeg har anskaffet min første motorbåd. En Uttern C68 årg 2004. Speedometeret/knobmåleren viser kun nogle få knob ved sejlads uanset hastighed.
Med den årgang må det være en tryklog, der måler hastighed.

Er der nogle der har erfaringer med hvordan det virker og hvor trykloggen sidder på båden. Den kan vel være tilstoppet?

Jens M


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Fejl på knobmåler/Tryklog
  • #1   13. jun 2022 Hvilket tryg-log er der monteret? Hvis det er monteret i gearhuset/drevet, Så det sikkert knæk på slangen, ell. alger/ruger på dit gearhus.
    Ny slange på og sikker på det køre igen. Det er meget enkelt system.


  • #2   13. jun 2022 nogengange er det en lille plastikfinne bagpå båden som du manuelt skal slå ned når båden har været på trailer, eller sidder den på din motor. tag slangen af og pust i den og se om instrumentet viser noget

  • #3   17. jun 2022 DROP din tryklog for den er ikke nøjagtig men køb istedet en gps den viser din virkelige hastighed

  • #4   17. jun 2022 #3 tryklog viser farten gennem vandet og er derfor super præcis til at ramme samme fart hver gang ved vandski. smiley den måler ganske enkelt noget andet end gps'en desuden er de faktisk rimelig præcise medmindre der er meget strøm hvor man sejler, men jo den kan godt svinge en knob eller 2 i forhold til gps.
    men nej jeg ville da heller ikke installere en ny tryklog i en speedbåd idag


  • #5   24. jun 2022 Hiv slangen af et sted og sæt en boldpumpe/cykelpumpe e.l på.
    Nok ikke en kompressor, så går der bare noget i stykker
    40 knob svarer ca til 2 bar, 20 knob til ca 0,5 bar, 10 knob til 0,13 bar.
    Ikke så præcist ved lave hastigheder.
    Det kan jo være stoppet, så pil slangen af ved instrumentet og blæs baglæns.
    Det skal boble et sted


  • #6   27. jun 2022 #2 du har hammer gode lunger ,hvis du kan puste en tryklog op

  • #8   29. jun 2022 #6 smiley hehe; med trykluft sq da, og bare til man kan se om nålen flytter sig

Kommentér på:
Fejl på knobmåler/Tryklog

Annonce