{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  115 optimax dfi ??
  • #1   30. jul 2022 Forbruge er mindre på optimax end på 4 takt den bruger så lidt olie så det nok ca samme pris og sejle. Vedligehold er billiger op optimax end 4 takt.
    Den larmer lidt mere end 4 takt ved lave omdringer ved fuld gas ca det samme. Har selv haft en 75hk en 135hk og nu en 200hk og har været glade fór dem alle:)


  • #2   30. jul 2022 Super tak for det..👍har altid hørt skrækhistorier om motor med olieblander men det er godtnok de gamle så mon ikke det er blevet noget bedere.

  • #3   30. jul 2022 skulle være en fin motor, har kun hørt at den luftkompressor der laver tryk til indsprøjtning mm. skal have lidt opmærksomhed. Den kan når den bliver slidt, sende små stumper ind i dyserne til benzin og olie og så begynder tingene at blive trælse, så den skal man være obs på.

  • #4   30. jul 2022 Tak for det 👍

  • #5   5. aug 2022 Husk at montere et udvendigt brændstof / vandudskiller filter så vil du spare dig selv for mange problemer .
    Jeg har altid sejlet med 2 taktere da de er billigere at servicere og jeg har hørt for mange historier om mellemstykket som brænder i stykker og som koster en krig at få udskiftet


  • #6   5. aug 2022 Super…det må jeg lige have tjekket om der er vandudskiller på…ved der er indvendig filter men er i tvil om der er udskiller på. 👍

  • #7   6. aug 2022 Att:Henrik P
    Jeg havde en yamaha 115 for mange år siden og der var mange gange problemer med karburatoerne og jeg måtte skille dem ad og rense dem 4-5 gange på en sommer men efter jeg satte benzin / vandudskiller på havde jeg ikke problemer med den


  • #8   6. aug 2022 Motoren sejler fantastisk, og har masser af power, men pålideligheden på optimax motorerne generelt, er ikke imponerende, de har ikke så mange sejltimer som en 4takter, og der er oftes problemer med dyserne.

  • #9   7. aug 2022 Problemerne med dyserne skyldes sikkert vand i benzinen som kan læses med det filter jeg får skrev om


  • #10   7. aug 2022 Jeg må se og få sån et filter på det skader ikke 👍 motoren har gået 103 timer nu så håber der gerne skulle være mange gode timer på vandet i nu..tak for jeres info smiley

  • #11   7. aug 2022 Hej Henrik.
    Dejligt du har fået skiv igen tillykke 👍
    Har en kammerat som har en optimax og har haft den i mange år efterhånden og uden nogen problemer, så tænker du sagtens kan være glad for den.
    Vh Steen


  • #12   9. aug 2022 Hej Steen.ja der er gået nogle år uden nu men nu skulle det være i gen..det er en lidt anden type en den gamle pilothouse den her er en sessa keay largon 19 amerikanske mærke med styrepult i midten sejler rigtig godt…ja håber også jeg bliver glad for optimax har altid sejlet 4T men nu var båden der lige så nu skulle det prøves 👍

Kommentér på:
115 optimax dfi ??

Annonce