{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
695 visninger | Oprettet:

Kenneth C
Kenneth C
Tilmeldt:
25. sep 2022
Følgere: 6 Emner: 2 Svar: 7

Ørnvik 460 {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen jeg er ny bådejer og har købt en ørnvik 460 med 40 hk mercury. Min bekymring er jeg syntes vandlinjen er meget tæt på toppen af hækken der er kun et par cm op til drænhullerne når vi er 2 mand i båden


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Ørnvik 460
  • #1   26. sep 2022 Tøm båden for alt det udstyr som normalt ikke er i den ( det som ikke kan fjernes nemt, må du så prøve at gætte en vægt på ) kør til en produkt handler med vægt og få den vejet.
    så trækker du vægten af det som du ikke har taget af, motor, trailer osv. så du har vægten af ren båd, samlign med fabriks oplysninger og du har en ret god rette snor for om der evt skulle være vand i skroget, der vil gøre at den ligger dybt i vandet.
    Hvis den ligger næsten indenfor fabriks oplysninger ....... ja SÅ ! ! ! begynder det at blive alvorligt, for så er julen aflyst og i skal begynde at spise blomkål, gulerødder og andet grønt ! ! for så skal i på skrump ! ! sorry kunne ikke dy mig smiley smiley smiley smiley


  • Kenneth C
    Kenneth C Tilmeldt:
    sep 2022

    Følgere: 6 Emner: 2 Svar: 7
    #2   26. sep 2022 Tak for svaret. Men er der skum i hulrummet eller bare luft jeg vil prøve her til vinter at få den vejet som du siger. Hvis der skulle være nogen med en båd magen til som kunne måle hvor vandlinjen går til må de godt skrive så har jeg en ide om at det er skidt eller godt her til vinter. Vh kenneth

  • Kenneth C
    Kenneth C Tilmeldt:
    sep 2022

    Følgere: 6 Emner: 2 Svar: 7
    #4   26. sep 2022 Hej igen den planer fint det er mere når den ligger i vandet og så syntes jeg hækbølgen kommer tæt på kanten når jeg tager gassen af efter planing. Jeg vil tro vandet står en smule højere end på billedet.men hvis begge man sætter sig bagi er der kun et par cm op til drænhullerne

  • #5   26. sep 2022 Det tror jeg er meget almindeligt for både i den størrelse, vandet løber vel ud af drænhullerne igen?
    Men tjek hulrum og dobbeltbund for en sikkerheds skyld for at være sikker.


  • Kenneth C
    Kenneth C Tilmeldt:
    sep 2022

    Følgere: 6 Emner: 2 Svar: 7
    #6   26. sep 2022 Tak for feedback vh kenneth

  • #7   29. sep 2022 Prøv lige at se om der er vand i skroget der sidder en pumpe med automatik der skal sørge for at lænse bunden der må ligeledes være en knap hvor du kan tænde pumpen manuelt der er på højre side bagpå et udgangshul hvor pumpen har afgang ellers må du lige åbne den lille luge der sidder med 4 skruer i de bagerste kistebænke så kan du tilse pumpen
    Leif


  • #8   29. sep 2022 Når I kan få den op at planen med 2 i båden med 40 hk. så er der ikke er der ikke noget problem, det er helt normalt vandet kommer helt op til motorbrønden hvis man tager gassen hurtigt af.

  • Kenneth C
    Kenneth C Tilmeldt:
    sep 2022

    Følgere: 6 Emner: 2 Svar: 7
    #9   29. sep 2022 Hej til jer. Jeg har tjekket for vand og pumpen fungerer fint. Også fandt jeg en 470 på havnen igår Og måtte hjem efter en tommestok og de ligger faktisk lige højt så det er nok bare mig der syntes vandet er lidt tæt på men tak får svaret. Vh kenneth

  • #10   2. okt 2022 Hej Kenneth.

    Jeg tænker din bekymring er uden grund, modellen er med selvlænsende dæk, og vandet kan godt syntes højt til agterspejlet, dette er dog helt normalt på disse modeller, og har ingen betydning, selvom vandet skulle skylle op så vil det løbe retur til havet igen, igennem skrog hullerne der er beregnet hertil, hvis der var / vand i skroget vil den være svær at få op og plane.


  • Kenneth C
    Kenneth C Tilmeldt:
    sep 2022

    Følgere: 6 Emner: 2 Svar: 7
    #11   2. okt 2022 Hej igen det er nok også bare min egen bekymring jeg er kommet frem til der er ubegrundet men tak for svaret vh kenneth

Kommentér på:
Ørnvik 460

Annonce