{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Påhængsmotorer før 2010
  • #1   6. okt 2022 Det må stå for din vens egen regning.....

    Ganske og aldeles udokumenteret.

    Svarer til, at man ikke skal købe en bil fra før 2010 - uanset fabrikat - fordi bremserne slides ved jævnligt brug.....


  • #2   6. okt 2022 Risikoen ved at købe en påhængsmotor der er ældre end 10år er naturligvis altid forbundet med en større risiko, da nogle motorer med dårlig service og vedligehold kan være tærret eller i generel dårlig stand, oftes begynder de fleste problemer os at dukke op heromkring. Når det er sagt er der andre som har sejlet 20år med en 4 takts motor uden de mindste problemer

    Har motoren primært sejlet i ferskanvand vil den naturligvis ikke være udsat for tærring på samme måde som en motor der har sejlet i saltvand.

    Jeg syntes ofte at brugte påhængsmotorer er for dyre, kontra det at købe en ny motor. Hvis man ser på ens egen sikkerhed i investeringen.


  • #3   6. okt 2022 Vil mene at det er en meget løs påstand din kammerat kommer med der, kunne tyde på at han ikke har den store viden om både og motorer.

    Det er meget vigtigere at vide noget om timer, service, generel stand mv. end hvad årstal den er fra.

    En 5 år gammel firtakter der aldrig er blevet serviceret kan være i væsentlig dårligere stand end en 25 år gammel 2 takter der er passet og plejet.

    Når det så er sagt, så ville jeg selv, i stedet for at gå så meget efter årgang på motoren, så ville jeg gå efter at få en motor med indsprøjtning i stedet for karburator, da det er en nyere teknologi, går meget bedre og roligere i motoren og også giver bedre muligheder for udlæsning af timer, drift fejl osv.

    Ville ud over det, gå efter at købe ved en forhandler hvis muligt eller som minimum få et autoriseret service af motoren med i prisen.

    Af egen bitter erfaring, kan ældre og billigere bådmotorer være en dyr fornøjelse.


  • #4   6. okt 2022 alderen er underordnet hvis grejet er passet ordentligt. selvfølgelig bliver det mere besværligt at skaffe stumper til de rigtig gamle maskiner

Kommentér på:
Påhængsmotorer før 2010

Annonce