{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
301 visninger | Oprettet:

Tærret ror på snekke. {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Har været lidt uheldig i år med båden...
Der har været dårlig forbindelse til anoden.
Så beslaget der skal holde roret er tæret væk.
samt begyndende tæring på den møtrik der sidder ved gennemføringen på båden....

Hvor kan jeg købe dele så jeg kan lave ny gennemføring?

Det nye beslag samt stangen bliver lavet i rustfri stål.
Men jeg har udfordringer med at finde de dele der skal til for at lave ny gennemføring...

Håber at i kan hjælpe ..

P.s. Båden er kommet på lang!

Kommentarer på:  Tærret ror på snekke.
  • #1   18. okt Med fare for at udtale mig om noget jeg ikke kender til, er roret vel en rorsøjle der ligger i et rør fra bunden af båden til dæksniveau med en bøsning i hver ende?

Så er det vel "bare" at få fat i 2 rorbøsninger der passer i hhv rør og rorstamme? Skal du have dem lavet alligevel, kan din smed måske dreje et sæt?

https://l23.dk/L23-OLD/jm/mast.htm#rorbosning

• #2   18. okt Det er helt korrekt.

tænker jeg skal have lavet det fra bunden af... Vil gerne have det i rustfrit stål.
    Havde dog håbet på at det kunne købes færdiglavet. men kan kun finde det i messing desværre.

• #3   18. okt Bronze tære ikke som rustfrit stål kan gøre, så kan du finde det i bronze vil det være det bedste, messing er også bedre en rustfrit.

Havde en jolle engang, der lavede jeg en udvendig bundprop i syrefast rustfrit stål, efter en sæson i vandet, lignede proppen en hullet ost, det skal så siges der ingen tærezink var.
    Så lavede jeg en prop i messing, den tærede ikke. (også uden tærezink)

• #4   18. okt Har du ikke en lokal bådudstyrsforhandler? Det er da ikke utænkeligt der findes rorstammer med tilhørende rorlejer der kan tilpasses

Kommentér på:
Tærret ror på snekke.

x