{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.683 visninger | Oprettet:

lader den? {{forumTopicSubject}}

hejsa jeg har ikke så meget forstand på at måle strøm så har brug for lidt hjælp.....først virkede min omdrejningstæller ikke så sagde forhandleren at det var strøm regulatoren der var i stykker..den skulle have 2 funktioner lade og impuls til rpm....nu siger han så det bare er en modstand der er gået og vil ikke skifte strømregulatoren når det kuin er den ene funktion der ikke virker nok forde den er ret dyr og der er garenti på motoren...så her er mit spørglsmål kan jeg se om den lader når jeg sejler mit voltmeter står aldrig over 12v igår sejlede jeg i 2 timer og brugte kun trim a ting der ku bruge strøm og da jeg sejlede ind viste den kun 11v..det er en 200 hk mercury fra 92


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  lader den?
  • #1   5. maj 2007 hvis du måler på batteriet, skal der være flere volt når motoren er startet (og lader) end når den er slukket

  • #2   5. maj 2007 Som Steffen skriver, skal spænding på batteriet gå op fra de nuværende 11 Volt til et sted mellem 13-15 Volt når du starter motoren. Hvis ikke den gør det, kan en af følgende fejl være årsagen.

    1. Batteri er faldet sammen.

    2. Spændingsregulator brændt ( men den er jo ny )

    3. Dårlig/ingen forbindelse fra Spændingsregulator til batteri. Hvis ingen forbindelse, vil regulator hurtigt brænde af.

    4. Ledninger fra Stator til spændingsregulator er defekte/knækkede.

    5. Spole til ladestrøm i Stator er brændt.

    Jeg tror det er pkt. 5 du skal gå efter. Da den jo også sender signal til din omdrejningstæller. Så da du ikke kan få ladet dit batteri op, samt at omdrejningstæller ikke virker, tror jeg du skal ud og have fat i en ny stator.
    Men du kan måle, om der kommer vekselspænding ned på din Spændingsregulator. Gør der det, er fejlen ikke pkt. 5.


  • #3   5. maj 2007 normalt lader de med 14,2-14,8 så det er helt korrekt

Kommentér på:
lader den?

Annonce