{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
462 visninger | Oprettet:

Olie læk - Hjælp {{forumTopicSubject}}


Hej.
Jeg skal på fisketur i weekenden og da jeg klargører båden ser jeg den har dryppet olie.

Skal jeg være bekymret over at der kommer lidt olie ud nu? Og endnu vigtigere kan jeg sejle i weekenden? Vi snakker ikke kæmpe mængder, men noget må jo være utæt. Motoren starter og kører fint. Har vedhæftet billede hvor dryppende opstår. Håber i kan hjælpe 🤞🏻Mængden på jorden er 10 minutter efter den har været startet op.


Kommentarer på:  Olie læk - Hjælp
  • #1   17. nov 2022 Billede af olie på jorden

    profilbillede
  • #3   17. nov 2022 Tak for svar.
    Det er en 4 takter.
    Det kom efter jeg havde den startet op nu her. Det er helt sikkert motorolie for det lugter ikke, og gearolie kan vel ikke arbejde sig der op?
    Jeg har serviceaftale på den og kan se at de måske har fyldt lidt for meget olie i ( selvom det er nogle måneder siden der var service) Måske det kan være røget ud i bunden af motor huset og derefter lækket ud af drænhullerne
    Det er jo små mængder men har bare ikke lagt mærke til det før. Der mangler heller ikke olie i motoren Så har tænkt mig at sejle i weekenden da det har været planlagt længe, og så vil jeg rense motoren så jeg kan se hvor det kommer fra hvis det bliver ved.
    Lyder det som en plan? 🤞🏻:)


  • #4   18. nov 2022 Jeg ville nu lige tjekke de ting som jens har forslået, der skal ikke løbe olie ud.

  • #5   30. nov 2022 # Update.

    Nå vi kom på fisketur. Alting gik som smurt og kunne ikke se at der røg olie ud, så det er hvertfald små mængder hvis det er.
    Men jeg tjekkede oliestanden inden opstart og efter hjemkomst. Inden var den lige til toppen. Men efter var den noget over.
    Skal der tappes noget af så? Altså måler man standen varm eller kold? Sikkert et noob spørgsmål.

    I øvrigt fangede vi ikke en ski, aldrig har jeg frosset så meget, og jeg måtte have rumpen udover, da min mavse var helt smadret af penicillin 😂 men det er vel en del af charmen 😂😂 hvis nogen kender et godt fiskespot med afgang fra Ebeltoft havn så sig endeligt til 🤞🏻:)
    God dag derude.


  • #6   1. dec 2022 Oliepinden trækkes når motoren er kold..

Kommentér på:
Olie læk - Hjælp

Annonce