{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Karburator løber over
  • #1   22. nov 2022 Hvis man googler lidt om karburatormotorer og benzinpumper generelt:
    Svømmerventilen burde først åbne ved 0,4-0,5 bars tryk
    En almindelig benzinpumpe til en karburator leverer normalt noget mindre, max 0,3 bar, og ofte mindre.
    Når motoren først kører, suger karburatoren selv pga venturieffekten.
    At den utætte sidder nederst, har nok ikke noget at sige. 12-13 meters højdeforskel med benzin vil give 1 bars ekstra tryk. De 10 cm højdeforskel i virkeligheden betyder derfor kun 0,01 bar.
    Der må være kommet noget snavs ind i systemet ved udskiftningen.
    Giv den en flaske dyserens, eller skil den ad. Finder du en lille sort partikel, er dagen reddet. Der er ikke noget som at finde fejlen smiley
    Måske kan du holde svømmeren oppe med fingeren mens pumpen kører. Så kan du jo se om den er tæt.


  • #2   29. nov 2022 Har nu pillet begge svømmere ud og lagt dem i et glas med benzin og kan så se at de ikke ligger i samme niveau så jeg tænker de har absorberet benzin og er blevet tungere derfor er der bestilt 2 nye svømmere hvorved jeg håber problemet er løst

  • #3   29. nov 2022 # Pudsigt. Jeg har oplevet det samme med en tankmåler fra Wema hvor der var en plastikflyder, som ikke ville flyde længere. Så viser den jo altid 0.
    Plastikken kan nok ikke tåle de nyere tilsætningsstoffer. Wema skrev tilbage, at de havde skiftet materiale.
    Hvis din er af metal burde den ene jo skvulpe.
    Lad os høre hvad det ender med....


  • #4   12. dec 2022 skift nåleventil samtidig

  • #5   12. dec 2022 De nye svømmere er helt af plastik der er ligeledes nye ventiler og sæder med samt en fin monterings vejledning hvor smiley svømmerhøjden beskrives og med dem monteret og justeret virker karburatorerne fint og svømmer ikke over mere

  • #6   12. dec 2022 Godt at høre og god information for andre
    Tak for det smiley
    Og er den jo klar. Sæsonen starter jo den 1/1-2023 smiley


Kommentér på:
Karburator løber over

Annonce