{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hvilken type VOLVO drev
  • #1   14. dec 2022 På "optagelses siden" har jeg vist skrevet at det var DP 290, men efter at jeg har kigget nærmere på billedet, kunne det faktisk godt ligne en 280ér

  • #2   14. dec 2022 Ja jeg tro også det er en 280 eller 290, men er ikke sikker. kan man se et nummer på drevet nogen steder ?

    280 Introduceret i 1973. Overdelen er identisk med 270 drevet, men underdelen er omdesignet for at klare højere hastigheder. Også dette drev kunne fås med powertrim, i to forskellige udgaver. Servostyring kunne også fås som ekstraudstyr.

    290 Introduceret i 1984, første drev hvor powertrim er standard udstyr. Selve drevet er stort set identisk med 280, forskellen er transompladen, som er omdesignet for at få plads til hydraulikcylindre til powertrim.

    DP Duoprop drevet, introduceret i 1982. Først bygget på 280'er drevet, siden 290'er drevet, derefter SP'drevet. Duoprop underdelen til denne serie drev har ikke ændret sig betragteligt igennem de forskellige årgange. Dog er udstødningskanalerne blevet større på de senere udgaver.


Kommentér på:
Hvilken type VOLVO drev

Annonce