{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
789 visninger | Oprettet:

Tætning af sejlbåd og hjælp til gummilister {{forumTopicSubject}}

Davs

Jeg er den glade ejer af en granada 24 sejlbåd. Jeg har dog erfaret at der ikke længere er tæt mellem alle de trælister der er på oversiden af dækket og selve dækket ( dem der er markeret med grøn ring på billedet ) hvilken fremgangsmåde er bedst til tætning?

Umiddelbart ser det ud til at det er selvborende skruer der er skruet i dækket, men mange års slid har åbenbart gjort det hele løst - vil det være bedst at pille listerne af, bore hullet op i en korrekt størrelse og montere gevind lignende disse https://autofix.nu/produkter/8547-nitter--nittevaerktoej/57286-nittemoetrik-rustfri-staal---gevindnitter-m8-100-stk---str-14-x-18-mm/?gclid=EAIaIQobChMIh6LojMa7_AIVrkWRBR16ZgzmEAQYBSABEgJYNfD_BwE

Og efterfølgende tætne med tætningsmasse inden montering eller hvad har i gjort?


Derudover mangler jeg en gummiliste til forlugen ( blå ring på billedet ) der er ingen monteret og der kommer vand ind, men hvilken liste bruges til at tætne sådan en luge?


På forhånd tak

Michael


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Tætning af sejlbåd og hjælp til gummilister
  • #2   10. jan 2023 Jeg er heller ikke lun på nittemøtrikkerne. De sidder jo fast i glasfiberen vha de små tænder de har rundt ved kraven, og smutter de først løs er de umulige at få til at sidde igen, og den risiko er stor i tynd glasfiber. Ydermere er det jo ikke en tæt samling du får.

    En passende selvskærende skrue og godt med tec-7 vil absolut være at foretrække. Kan du komme til bagsiden af dækket, så en maskinskrue og stor fladskive + låsemøtrik på bagsiden vil være endnu bedre.

    Ligger træet fast an mod glasfiberen? I så fald kunne man jo overveje at "fuldlime" dem mod glasfiberen, så kan du helt undvære skruen til andet end at fiksere under hærdning


Kommentér på:
Tætning af sejlbåd og hjælp til gummilister

Annonce