{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
489 visninger | Oprettet:

Powertilt {{forumTopicSubject}}

Hej - jeg er helt ny i motor med powertilt og har købt en båd med en 60 hk der har dette.
Når båden står på trailer i længere tid, skal motoren så være kørt helt ned til den stopper selv eller er det ligegyldig…?
Sikkert et mærkeligt spørgsmål…
Mvh Jan

Kommentarer på:  Powertilt
  • #1   19. jan Det burde være ligegyldigt, men er den kørt ned står den ikke med hydraulik tryk på.
    Når der er frost bør man have benet kørt ned, så der ikke står vand i det. (hvis båden står på land)

• #2   19. jan jeg har altid lagt en 2x4 lægte I klemme mellem motor og hæk, så den ikke står med Tryk på når den ikke bliver brugt.
    binder du en stump reb ( så den ikke kan tabes på vejen under kørsel ) den kan du også have den siddende ved transport. så er motor lidt løftet og der er ikke vrid og belastning på systemet under transport.

• #3   20. jan Gør som Jens s har skrevet det er den sikreste hvis båden skal stå på land på trailer men konserver lige motoren hvis den skal stå hele vinteren

• #4   27. jan Til Jens hvis du kører motoren ned så har du tryk på oversiden af cylinderen da denne er dobbelt virkende
    Jeg kører motoren ned og så lidt op igen så ligger trykket på undersiden af stemplet men som Sanoj skriver hvis du ligger er stykke træ imellem så vil hydraulikken blive aflastet
    På min 60hk Mercury er der en låse pal der bevirker at motoren bliver oppe

• #5   27. jan Det ændre ikke på motoren skal være nede, hvis den står på land i frostvejr.

Kommentér på:
Powertilt

Annonce