{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
459 visninger | Oprettet:

Henrik P
Henrik P
Tilmeldt:
1. feb 2023
Følger: 11 Emner: 1 Svar: 6

Ingen kølstråle. På suzuki df2,5 2006 {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige købt en brugt suzuki df2,5 årg 2006.
Har lige skiftet impeller, er sikker på kølrrør sidder rigtig, men der kommer stor set ingen kølestråle.
Skal der først komme stråle når termostaten åbner ?
Regner med at kølestrålen skal komme ud af de 2 huller i benet.
Håber der er en der kan hjælpe.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Ingen kølstråle. På suzuki df2,5 2006
  • Henrik P
    Henrik P Tilmeldt:
    feb 2023

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 6
    #2   1. feb 2023 Hej Jens.
    Tak for svar. Har lige prøvet at afmontere termostat og starte motor. Nu et der noget mere stråle. Ved ikke om det er nok, men tænker det. Vil lige teste termostat.
    Vh Henrik


  • #3   1. feb 2023 de 2 huller er udstødnings afgang over vand, det er ikke kontrolstråle. den sidder oppe under motor , før evt thermostat.
    det hul har det desværre med at stoppe til over tid


  • Henrik P
    Henrik P Tilmeldt:
    feb 2023

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 6
    #4   1. feb 2023 Hej Mekanikles.
    Mange tak. Troede kontrolstråle kom ud af benet, det gør den nemlig på de videoer jeg har set af denne motor. Men det er nok også nyere modeller jeg har set. Kan ikke umiddelbart se hvor det skal komme ud, må prøve at se på det i morgen. Vh Henrik


    profilbillede
  • #5   1. feb 2023 Jeg havde sådan en motor for nogen år siden, som jeg huske kom der kun lidt vand ud sammen med udstødningen når termostat åbner ellers var der ingen kontrolstråle.
    Vh Steen


    profilbillede
  • Henrik P
    Henrik P Tilmeldt:
    feb 2023

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 6
    #6   1. feb 2023 Hej Steen.
    Mange tak for svar. Det var også det jeg regnede med og håbede på. Kan simpelthen ikke se ,at der kan komme kontrol stråle ud andre steder end der.
    Kan ikke finde nogle steder som viser el beskriver det. Det ville være rart ,så man var helt sikker på det er det rigtige. Vh Henrik


  • Søren
    Søren Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 17 Emner: 1 Svar: 8
    #8   2. feb 2023 De ældste modeller af denne motor har ingen kølestråle, kun lidt “sprutten” ud af udstødningsporten, når man giver gas.

  • Henrik P
    Henrik P Tilmeldt:
    feb 2023

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 6
    #9   2. feb 2023 Mange tak for svar.
    Det ser ud til Søren har ret i det bare skal sprutt ud af
    Udstødningen. Jeg har fundet en manual, der kommer det ud af de 2 huller. Skal lige have den i translate, da jeg ikke kan engelsk 😄.
    Tak for hjælpen.
    Vh Henrik


    profilbillede
  • #10   2. feb 2023 Hej Henrik.
    Præcis, det var samme på min 2,5 hk suzuki.
    Vh Steen


  • #11   2. feb 2023 #9 Prøv at downloade den app der hedder "Google oversæt"
    Vælg Kamera nederst til højre.
    Nogle gange kan den læse håndskrift..
    F... smart smiley

    Mener dog der skal komme vand ud hele tiden.
    Den har måske slugt lidt snavs. Prøve at blæse baglæns med trykluft, lidt på afstand så den ikke får 8 bar. Har du benet nede i vand skal det helst boble et eller andet sted


  • #12   2. feb 2023 Der kommer først vand ud, når termostaten åbner...

  • Henrik P
    Henrik P Tilmeldt:
    feb 2023

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 6
    #13   2. feb 2023
    Har haft skruet motor og ben fra hinanden, for at chekke, der sad noget og stoppede lidt af kølerøret i toppen. Er samlet igen, nu kommer der masser af kølevand. Så alt er fint 👍. Mange Tak for jetes svar


  • #14   2. feb 2023 Mht din manual tekst står der, at du kun kan forvente kølevand når den kører "medium speed". Der beskrives at du kan checke om den køler ved at sætte i neutral og gasse roligt op og ned en 5-6 gange, så skal der komme vand ud af hullerne. Men det har du jo nok fundet ud af

  • Henrik P
    Henrik P Tilmeldt:
    feb 2023

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 6
    #15   2. feb 2023 Hej Per.
    Ja, jeg har været ved at oversætte teksten. Og det fungere fint nu. Men mange tak for dit svar.
    Vh Henrik


Kommentér på:
Ingen kølstråle. På suzuki df2,5 2006

Annonce