{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
568 visninger | Oprettet:

Nimbus 9
Nimbus 9
Følgere: 15 Emner: 2 Svar: 17

Maksimal motorstørrelse {{forumTopicSubject}}

Godaften.

Hvordan finder jeg ud af, hvor stor en motor jeg må sætte på en båd, hvis der ikke sidder en typeplade i båden? Egentlig også antallet af personer, båden er godkendt til. Mest tænker jeg på, hvordan jeg forsikringsselskabet reagerer.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge indendørs gibsvægge 8.000 kr.
  • reparation af tv 2.000 kr.
  • Demontering af garderobeskabe og bringer den ned ad trappen 1.400 kr.
  • Install a spotlight in leaving room 500 kr.
  • El arbejde af montering af tørretumbler og på montering af nyt 450 kr.
  • Håndvask sidder fast 625 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Maksimal motorstørrelse
  • Nimbus 9
    Nimbus 9 Tilmeldt:
    maj 2020

#2   8. apr 2023 Nu har jeg ikke købt en båd endnu, men jeg vil gerne vide, om jeg kan komme til at købe katten i sækken. Konkret kigger jeg lige nu på en Oldenburg 17.

• Nimbus 9
    Nimbus 9 Tilmeldt:
    maj 2020

#3   8. apr 2023 Men mit spørgsmål er mere generelt. Hvad gør jeg og forsikringsselskabet for at finde ud af, hvad en båd et godkendt til?

• #4   9. apr 2023 Jeg har forsikring gennem danske tursejlere. Man skal angive maks hastighed men ikke godkendt og aktuel motorstørrelse.
    Oldenburg 17 motor størrelse har været oppe før https://www.baadgalleri.dk/forum/teknik/129180-oldenburg_17_sport

• Nimbus 9
    Nimbus 9 Tilmeldt:
    maj 2020

#5   9. apr 2023 Tak! Nu har jeg ikke haft en båd før, så jeg har ikke haft en forsikring. Men det lyder umiddelbart fint, bortset fra jeg ikke kender tophastighed før jeg har prøvet at sejle 🙂

Jeg har godt set den gamle tråd. Der angives, som jeg læser det, hvad de var designet til. Og ikke hvad de var godkendt til. Det er en halvstor/-tung båd, så jeg forestiller mig, at den ville sejle fint med 100-150 hk, og ville være sløv med 25-70 hk.

• #6   9. apr 2023 Designet til og godkendt til skulle gerne være det samme. Kigger man lidt omkring på nettet angives den til 45km/t med en 60hk og 33 mph (53km/t hvis engelske mil) med en 70hk så decideret sløv er den vel ikke?

Men mener du der skal 150hk til før du er tilfreds er det vel bare at ringe rundt til forsikringsselskaberne og høre hvem der vil godkende en gammel båd med rundt regnet dobbelt antal hk i forhold til hvad den var designet til? smiley

• Nimbus 9
    Nimbus 9 Tilmeldt:
    maj 2020

#7   9. apr 2023 Sløv var måske også lidt groft. Men jeg gider ikke en båd, hvor jeg har problemer med at trække vandski med fire mand i båden. Hvis jeg samtidig også foretrækker en firetakter, har jeg flere odds mod mig. En bekendt har en lille 14 fods styrepultbåd med en 60 hk firetakter, og den har besvær/tøver med at trække vandski med fire mand i båden. Med kraftoverskud vil jeg også kunne cruise ved lavere motoromdrejninger. Så jeg ser flere fordele ved at have en større motor på 🙂

Jeg skal måske bare prøve at ringe til forsikringsselskabet og høre, hvad de skal bruge af information.

• #8   12. apr 2023 der er en her på BG med 90 hk på jeg ville nok ikke sætte mere på
    https://www.baadgalleri.dk/forum/teknik/129180-oldenburg_17_sport

• #9   12. apr 2023 der er en her på BG med 90 hk på jeg ville nok ikke sætte mere på
    https://www.baadgalleri.dk/forum/teknik/129180-oldenburg_17_sport

Kommentér på:
Maksimal motorstørrelse

Annonce