{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.905 visninger | Oprettet:

Øjeblikkelig kraft nedsættelse over 3300 omdrejninger {{forumTopicSubject}}

Jeg opdaget her med sidste 2 sejlads at min 5.0 L Mercruiser motor midlertidigt mister kraft et øjeblik , men kun hvis jeg er over 3300 omdrejninger. Motoren dør ikke, men pludselige falder kraftigt i omdrejninger til Ca. 1000 og med det sammen kommer den op igen til tidligere niveau.
Derefter kan motoren kører fint i måske 3-10 sekunder og cyklusen starter forfra.

Jeg troede at problemet ligner en midlertidig mangel i brændstof og derfor har jeg været omhyggeligt med at tjekke min brandstof tilførsels system. Her er hvad jeg har udført indtil videre:
- alle brændstof rører er tjekkede hele fra spidsen inde i tanken op til karburatoren , alt er fri og åben.
-Benzin filetere er skiftet til nye .
-Ingen vand i vandudskilleren
-Envejs ventillen (anti-syphon valve) er tjekket og fungere fint .
- Ingen vand eller snavs i tanken
- luft filter på karburatoren er ren med frit luft gennemførsel.


Jeg skal lige tilføje at motoren starter nemt og kan køre i tomgang eller lav omdrejninger t uden problemer. dvs. at motoren spinder som en mis så længe jeg ikke kommer over 3300 rpm samt at problemet kommer ikke før motoren har køret i 20 minutter .

Motoren er en 5.0 , TKS , karburator fra 2006 med Alpha 1 gen 2 drev.

Kan det være min elektrisk benzin pumpe som driller når den er varm?
Kan det være en tændings problem? (jeg har automatisk tænding)

mvh,

Kenneth


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Øjeblikkelig kraft nedsættelse over 3300 omdrejninger
  • #1   6. sep 2015 Benzinpumpe.....

  • #2   6. sep 2015 Ok tak, jeg ser om jeg kan bestille en ny benzinpumpe
    I følge katalogen er det
    # 861155A3
    PUMP ASSEMBLY, Fuel


  • #3   7. sep 2015 jeg har en ny benzinpumpe liggende på lager. Send pm ved interesse.

  • #4   7. sep 2015 Tak for tilbudet Rolf, jeg dog fik allerede bestilt en kort tid efter jeg skrivet indlægget og den kom faktisk med posten idag. Jeg fik den installeret og desværre er problemet ikke forsvundet smiley
    Jeg kan nu konstatere at det er ikke benzin pumpen.


  • #5   8. sep 2015 Har du kontrolleret ledninger til benzinpumpen ?

  • #6   8. sep 2015 Ja , 2 gange før fra spidsen i tanken til enden på karburatoren, men idag valgt jeg at bor kuglen væk fra den 'anti-siphon' ventil fra benzin tanken, trods at jeg tror den fungere fint fordi jeg kunne puste igennem med munden uden problemer .
    Idag sejlet jeg 30 minutter uden at opleve en enkelt problem smiley
    Nu tester jeg båden igen i overmorgen og hvis den stadig virker fint kan det være at ventilen var årsagen til problemet . Jeg har også bestilt en ny ventil på nettet idag.


  • #10   4. jun 2021 Korrekt Jens S, det var intet med benzin pumpen. Anti- siphon valve (også kaldt clack valve) giver problemer når den bliver gammelt. Den skal bare fjernes da den er noget USCG certificerings dims fra USA som ikke er et krav i DK.

Kommentér på:
Øjeblikkelig kraft nedsættelse over 3300 omdrejninger

Annonce