{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
423 visninger | Oprettet:

Yanmar SB8 - 1 Cyl - Nogen experter ? {{forumTopicSubject}}

Jeg er meget lun på en lille 21" fiskebåd/Jolle med denne type motor i.

Ejer siger han tog den op fordi den begyndte at drille med at gå ud når den blev varm (og svær at starte varm), og fik siden at vide det "nok" var brændstofpumpen.
Er der noget der kender til denne motor, tænker det er samme princip som YSE8 de vandrette motorer der ligger i mange sejlbåde

pft.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Yanmar SB8 - 1 Cyl - Nogen experter ?
  • #1   3. maj 2023 Dieselpest eller andet snavs i pumpen?

  • #2   4. maj 2023 Jeg har ikke erfaring med den motor, men har rodet en del med min Perkins diesel traktor fra 1964. At motoren går ud efter et stykke tid, kan meget vel være brændstof rør og filtre der er sat til. Så kan fødepumpen ikke levere tryk nok til at højtryks pumpen kan levere til dyserne, og den går ud. Når så dieselen har sivet til igen, kan man starte efter et stykke tid.

    Hvis det er en simpel pumpedyse diesel, er den ikke voldsomt svær at rense og få til at køre igen. Det mest kritiske er at indsprøjtningstidspunktet (sandsynligvis) er givet af, hvordan pumpen er monteret på svinghulskassen, så den skal mærkes op med en ridsespids før du skiller den ad. OG du må ikke rykke med motoren imens pumpen er afmonteret (lås skruen)


  • #3   7. maj 2023 Tak for feedback Per, de Yanmar motorer er anderledes end noget jeg har rodet med før. Pumpen er ikke roterende, men fungerer ala en god gammeldags mekanisk benzinpumpe.
    Så det var mere om der er kendte fejl i det brændstof system, jeg er på vej ud og se båden nu, og ville bare gerne være forberedt smiley


  • #4   10. maj 2023 Hvordan endte historien, købte du båden?

  • #5   12. maj 2023 Nej det blev ikke til en handel, der var for mange ting og så ville den bare blive til endnu et prokjekt.
    Drømmen var at finde en lille billig båd/jolle så jeg stadig kan komme på vandet, alt imens jeg bygger videre på min lille færge i indkørslen smiley


  • #6   12. maj 2023 Ja det kender jeg godt.... faktisk har jeg tre MC'er i garagen, og kun een af dem kan køre pt smiley

Kommentér på:
Yanmar SB8 - 1 Cyl - Nogen experter ?

Annonce