{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
307 visninger | Oprettet:

Aske L
Aske L
Tilmeldt:
17. maj 2020
Både: 1 Emner: 3 Svar: 7

Yamaha 25 DETL dør hvis jeg gasser hurtigt op {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.

Jeg har en Yamaha 25 DETL fra 2015. Den starter med det samme og har altid kørt godt. På nær at den i de tre år jeg har ejet den altid har haft det problem at den dør (eller som minimum går voldsomt ned i omdrejninger) når jeg gasser hurtigt op. Gasser jeg langsomt op (fra tomgang til max på måske 5 sekunder) så er der ikke noget problem. Gør jeg det gentagne gange i træk bliver problemet mindre for en tid.

Jeg har tjekket at benzintilførelsen er fin og har faktisk også fået lavet service på motoren uden at det har ændret noget.

En motorkyndig ven påpegede at man måske kunne fjerne den prop der sidder ved tomgangsdyssen. Jeg prøvede det og jeg troede egentlig at det virkede da jeg kunne gasse motoren op i tomgang uden at den gik ud. Det viste sig dog at det ikke virkede da båden kom i vandet og motoren kom i gear. Her kørte motoren fint ved lav gas, men så snart jeg gav mere end 30% gik den ned i omdrejninger (men døde ikke).

Håber at der er nogen af jer der har oplevet noget lignende eller blot har en ide om hvad problemet kan skyldes.

Tak!


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Yamaha 25 DETL dør hvis jeg gasser hurtigt op
  • #1   15. maj 2023 Jeg vil sige for mager blanding,sikkert en kombnation af utætheder i manifolden og en meget mager - og økonomisk - indstilling fra fabrikken.

    Når den ikke reagerer uden belastning er det fordi motoren kan "følge med", men når der er belastning på bliver der for lidt benzindampe i blandingen og dermed for lidt kræfter til at drive omdrejningerne op.

    Hvis du kører den i tomgang og sprayer lidt startgas omkring insugningsmanifolden vil den gå op i omdrejninger hvis der er en utæthed.

    Da det vel er en indsprøjtningsmotor kan du nok ikke justere alverden på blandingsforholdet, men det var måske værd at spørge et autoriseret værksted om der er en software opgradering til båden så den får lidt mere at leve af?


  • #2   17. maj 2023 har du vand udskiller på benzin tilførslen?
    har den fået renset karburator?


Kommentér på:
Yamaha 25 DETL dør hvis jeg gasser hurtigt op

Annonce