{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.258 visninger | Oprettet:

Sebastian  B
Sebastian B
Tilmeldt:
6. jun 2023
Emner: 1

Strøm på båd med påhængsmotor {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Er helt grøn på området om el i både og har et spørgsmål omkring behovet for startbatteri og forbrugsbatteri. Jeg ved, at på en båd med indenbords motor skal startbatteriet bruges til at få gang i den og forbrugsbatteriet bruges til at holde ting kørende.

Når man har en båd med påhængsmotor, og derfor klarer starten med håndkraft, skal man så stadig bruge begge type batterier og et skillerelæ inden hovedafbryderen?

Mvh
Sebastian


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • græsklipning 650 kr.
  • Fjern hvepsebo 500 kr.
  • Hækklipning 1.000 kr.
  • Robotplæneklipper fejlfinding 1.030 kr.
  • Rengøring af vægge og lofter ned i grundrens 3.630 kr.
  • Fjerne hvepsebo under udhæng… Kan nåes fra jorden 840 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Strøm på båd med påhængsmotor
  • #1   6. jun 2023 Du kan sagtens lade et batteri med en påhængsmotor.
    Det har jeg på min 4hk Mercury og den klarer mit forbrug.

    Om du efterfølgende vil have to eller flere batterier bestemmer du jo selv.


  • #2   7. jun 2023 På en motor med håndstart , har du ikke behov for et startbatteri .
    Kun til forbrug .


Kommentér på:
Strøm på båd med påhængsmotor

Annonce