{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
445 visninger | Oprettet:

Force 120 (Mercury Marine) {{forumTopicSubject}}

Hej med jer! Jeg har erhvervet mig en Force 120 2-takt fra 95-97 så vidt jeg kan se. Den var købt som beset, og til en god pris. Så da jeg gik igang med at gå den efter, konstaterede jeg hurtigt at den var gal i cylinder 3, da tændrør var knækket.. cylinder og stempel er helt banket i stykker, ridser i cylinder vægge, og stempel noget smadret.

Valget står nu imellem at få cylinder boret og foret, eller at skille den helt og sælge til reservedele. Alternativt kunne man være heldig at nogen herinde havde en motor magen til liggende i gemmerne så man kunne få liv i den på en lidt besparelig vis.

Lad mig endelig høre tanker, ideer, erfaring mv.

Mvh Nikolaj


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Force 120 (Mercury Marine)
  • #2   3. okt 2023 medmindre du kender en der kan lave det meget billigt så er du bedre tjent med at finde en anden motor. næste gang så foretag kompressionstest før du køber en motor

  • #3   4. okt 2023 gode inputs! den var ikke til at teste på inden køb, men jeg fik den til en meget fornuftig pris, så den kan tjenes hjem i skrotprisen.. tror jeg undersøger hvor billigt den ene cylinder kan bores i et lidt større stempel, og ellers blir den sku skilt ad som billige lærepenge til at lære en motor at kende lidt mere.. begyndte at rode med motorer for et lille halvt år siden, så der er meget at lære når man "Åbner op"..

  • #4   5. okt 2023 Jeg tror ikke du skal regne med den er så ‘ny’ som du siger, og jeg ville ikke ofre så meget som én krone på den😀.

  • #5   22. dec 2023 Nu lyder det jo som om manden gerne vil blive klogere 🙂 og lærer noget nyt, hatten af for det ,jeg ville prøve at lave den bare for at lære noget nyt, altid spændende med de gamle motorer men pas på med ikke bruge for mange penge på det 🙂

Kommentér på:
Force 120 (Mercury Marine)

Annonce